دانش‌آموزان مدال‌آور مسابقات ورزشی بدون آزمون جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

گرگان- ایرنا- نایب رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزانی که در مسابقات ورزشی جهانی و آسیایی صاحب مدال شوند، در صورت داشتن شرایط و بدون آزمون جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

شهامت عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: در حال انجام مقدمات اولیه ورود اولین گروه از این دانش‌آموزان به دانشگاه فرهنگیان هستیم و طبق برنامه قرار است ۱۲ بازیکن تیم ملی والیبال دانش‌آموزی که به‌تازگی قهرمان جهان شدند سهمیه ورود به دانشگاه فرهنگیان را دریافت کنند.

وی افزود: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در کنار دیگر فدراسیون‌ها، زیرساخت‌های ورزش پایه کشور را با شناسایی استعدادها آماده می‌کند.

وی ادامه داد: این فدراسیون در استان‌ها، با کمک هیات‌های استانی و ۷۰۰ هیات شهرستانی، استعدادها و نخبگان برتر ورزشی را شناسایی و برای رشد و پرورش به سمت کانون‌های تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش، مدارس ورزشی و هیات‌های رشته‌های مختلف ورزشی هدایت می‌کند.

نایب رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد، زمینه را برای حضور همه دانش‌آموزان در عرصه های ورزش همگانی دانش‌آموزی فراهم کند.

عباسی اظهار کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با ۳۱ هیات ورزشی استانی و بیش از ۷۰۰ هیات شهرستانی، با احتساب این که تمامی دانش‌آموزان را حتی در ساعات زنگ ورزش به عنوان ورزشکار محسوب می‌کند، گسترده‌ترین و وسیع‌ترین مجموعه ورزشی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی انجمن‌های هر رشته در ۲ بخش پسران و دختران در سطوح استانی و شهرستانی فعال هستند که این انجمن‌ها، در کنار ورزش به پرورش مدیر ورزشی نیز توجه دارند.

نایب رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی افزود: دانش‌آموزان مدال‌آور رقابت‌های مختلف ورزشی درون و برون‌مرزی اگر مورد تشویق و حمایت مسوولان قرار بگیرند، می‌توانند به الگویی موفق برای سایر دانش‌آموزان ورزشکار تبدیل شوند.

وی بدون اعلام آمارها، یادآور شد: دولت سیزدهم در راستای توسعه عدالت آموزشی، به زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در مناطق محروم شهری و روستایی توجه ویژه‌ای داشت، بطوری که در سه سال حضور این دولت، شاهد چندین برابر شدن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ورزشی دانش‌آموزان بودیم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha