۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85496171
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تبیین آرمان های امام راحل هویت بخش تاریخ ایران اسلامی است 

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین، تبیین آرمان های امام راحل را هویت بخش تاریخ ایران اسلامی دانست و گفت: آرمان های امام خمینی (ره) فراتر از زمان خود بود تا جایی که بازگویی آن به جوانان کمک کرد تا هویت خود و تاریخ کشورشان را بهتر بشناسند و برای آینده روشن خود تلاش کنند.

سمیه اسمعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بازگویی آرمان‌های امام راحل را در تربیت نسل جوان کلیدی و مهم برشمرد و افزود: در واقع می توان اذعان داشت که بیان آرمان‌های ایشان به جوانان، نقش کلیدی در تربیت نسلی آگاه، متعهد و مسوولیت‌پذیر دارد که می‌تواند آینده‌ای روشن را برای ایران بسازد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) و برگزاری این مراسم، تاکید کرد: امام راحل، رهبر انقلاب اسلامی بودند که آرمان‌های این عالم روحانی، نقش اساسی در شکل‌گیری ایران امروز داشته است.

اسمعیلی ادامه داد: آرمان‌های امام راحل همچنین مبتنی بر آموزه‌های عمیق دینی و اخلاقی است و به همین دلیل بازگویی این آرمان‌ها به جوانان کمک می‌کند تا با تفکر انتقادی و خلاق به مسایل مختلف نگاه کنند و در مسیر تعالی فردی و اجتماعی گام بردارند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) متعلق به همه مردم ایران است، لذا بازگویی اهداف و برنامه های آن حضرت می‌تواند به تقویت روحیه انقلابی و انگیزه آحاد جامعه برای مشارکت در امور مختلف کشور و ایجاد همبستگی و وحدت ملی بین نسل‌ها و قشرهای مختلف جامعه کمک کند.

اسمعیلی با اشاره به راهکارهای تبیین آرمان‌های امام خمینی (ره) به جوانان، افزود: برگزاری نشست‌ و سخنرانی‌ها با حضور کارشناسان و صاحب‌ نظران، رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی، انتشار کتاب و مقاله، برگزاری مسابقات فرهنگی مانند مقاله‌ نویسی، شعر و داستان و استفاده از ظرفیت هنرهایی مانند فیلم، تئاتر و موسیقی از جمله این راهکارها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، ادامه دادن راه شهدا را وظیفه شرعی و اخلاقی دانست که کمک می‌کند تا جامعه‌ آباد، آزاد و صالح باشد و تصریح کرد: برای ادامه دادن راه شهدا، باید با سیره و اندیشه آنها آشنا شد که مطالعه وصیت‌ نامه‌ها، خاطرات و زندگینامه آنان می‌تواند این شناخت را ارتقا بخشد.

وی بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: شهدا جان خود را در راه دفاع از ارزش‌هایی مانند آزادی، عدالت، استقلال و اسلام فدا کردند و از این رو ادامه دادن راه آنها به معنای زنده نگاه داشتن این ارزش‌ها و تلاش برای تحقق آنها در جامعه است.

اسمعیلی با اشاره به اینکه شهدا چراغ‌ راهی هستند که مسیر حق و حقیقت را به ما نشان می‌دهند، تاکید کرد: هر کدام از قشرهای مختلف مردم می‌توانند در عرصه‌های مختلف مانند علم و دانش، کار و تلاش و خدمت به مردم، راه شهدا را ادامه دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: با برگزاری یادواره‌ها، مسابقه و برنامه‌های ترویجی می‌توان فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha