نوسازی تجهیزات پزشکی و تحقق رویکرد دولت خدمتگزار در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و توسعه و برقراری عدالت در سلامت، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال گذشته است که دولت سیزدهم نیز در مسیر تحقق این مهم اقدامات ارزشمند و ماندگاری در سطح کشور و از جمله استان هرمزگان انجام داده است.

به گزارش ایرنا، مسائل حوزه بهداشت و درمان و تامین سلامت مردم همواره مورد تاکید و دغدغه شهید رئیسی بود و بررسی کارنامه سه ساله دولت سیزدهم نیز حاکی از اهتمام جدی و ویژه ایشان به بخش بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف همچون دستاوردهای راهبردی و زیرساختی، افزایش ظرفیت تربیت پزشکان، تکمیل کلان بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی بوده است.

در دولت مردمی آیت الله رئیسی، خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری در استان هرمزگان اتفاق افتاده است که می‌توان به تامین تجهیزات پزشکی سنگین، تاسیس و راه‌اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی شرق و غرب استان، احداث و بهره‌برداری از ۲ بیمارستان ۱۱۲ تخت‌خوابی تخصصی و فوق تخصصی کودکان بندرعباس و همچنین بیمارستان ۷۸ تخت‌خوابی بستک و توفقیات در بحث باروری و کمک به زوج‌های نابارور اشاره کرد که سبب توسعه عدالت در خدمات سلامت محور شده است.

۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین؛ هدیه دولت سیزدهم به مردم هرمزگان

نوسازی تجهیزات پزشکی و تحقق رویکرد دولت خدمتگزار در هرمزگان

۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین مورد نیاز مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در دولت سیزدهم به این استان اختصاص یافت که این دستاورد و هدیه‌ای ارزشمند از دولت شهید رییسی برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی و سلامت و درمان مردم این استان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اشاره به خدمات ماندگار و ارزشمند دولت رئیسی در حوزه بهداشت و درمان این استان اظهار کرد: این تجهیزات پزشکی شامل سه دستگاه ام آر آی (MRI)، سه دستگاه سی‌تی اسکن، ۲۰ دستگاه دیالیز و سایر تجهیزات پزشکی بوده است.

دکتر غلامعلی جاودان، ارزش این ۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین را حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: دستگاه‌های ام آر آی به شهرستان‌های بندرعباس، قشم و پارسیان اختصاص یافته است.

افتتاح ۲۴۴ پروژه بهداشتی و درمانی هرمزگان در دولت شهید رئیسی

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در دولت شهید آیت الله رئیسی رییس جمهور کشورمان، همچنین خدمات بهداشتی و درمانی ماندگار و بسیار ارزنده دیگری هم در استان انجام گرفته است که می‌توان به افتتاح ۲۴۴ پروژه بهداشتی و درمانی به ارزش ۲۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

جاودان ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ۱۹۰ پروژه بهداشتی، ۳۱ پروژه درمانی و ۲۳ پروژه مربوط به حوزه‌های اورژانس، آموزش، پژوهش و خوابگاه است.

راه‌اندازی بالگرد اورژانس هوایی در غرب هرمزگان و استقرار هواپیمای بال ثابت اورژانس در بندرعباس در دولت شهید جمهور اتفاق افتاده که حتی ۱۴ جزیره استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.وی اظهار کرد: افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با ۱۱۲ تخت و بیمارستان فارابی بستک با ۷۸ تخت از پروژه‌های شاخص حوزه درمان هرمزگان در دولت مردمی آیت الله رئیسی بوده است.

جاودان همچنین به راه‌اندازی بالگرد اورژانس هوایی در غرب هرمزگان و استقرار هواپیمای بال ثابت اورژانس در بندرعباس در دولت شهید جمهور اشاره کرد که می‌توانند برای ۱۴ جزیره استان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

راه‌اندازی ۲ دانشکده جدید در شرق و غرب هرمزگان

نوسازی تجهیزات پزشکی و تحقق رویکرد دولت خدمتگزار در هرمزگان

بالاترین مقام بهداشت و درمان در هرمزگان همچنین به راه‌اندازی ۲ دانشکده جدید در شرق و غرب استان طی دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری مسئولان استانی، استاندار، امام جمعه و نمایندگان مجلس موفق شدیم ۲ دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان راه‌اندازی کنیم، که با موافقت وزارت بهداشت هم اکنون خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی در شرق استان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق به مرکزیت شهرستان میناب و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب نیز به مرکزیت شهرستان بندرلنگه از دستاوردهای دولت سیزدهم و شهید رئیسی بوده است.

جاودان گفت: بنابراین استان هرمزگان علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در بندرعباس، دارای ۲ دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان است که کیفیت ارائه خدمات به واسطه راه‌اندازی این دانشکده‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

ارائه بیش از ۲۵۰ میلیون خدمات حوزه بهداشت و درمان به مردم

نوسازی تجهیزات پزشکی و تحقق رویکرد دولت خدمتگزار در هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: همچنین در دولت سیزدهم ۲۵۱ میلیون و ۴۸۴ هزار خدمت در حوزه بهداشت و درمان به ارزش ۶ هزار و ۵۱ میلیارد ریال انجام شده است که در دورترین نقاط استان از جمله روستاهای بشاگرد و جاسک به مردم ارائه می‌شود.

وی همچنین از ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر در بیمارستان‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت که در این مدت علاوه بر این، بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار به صورت سرپایی در مراکز درمانی ویزیت شده و حدود ۱۰۰ هزار زایمان نیز در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

این مسئول در ادامه به تشریح خدمات بهداشتی ارائه شده در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر ۹۵۳ واحد بهداشتی در روستاها و شهرهای استان فعال هستند که طیف وسیعی از خدمات از جمله غربالگری فشار خون و دیابت، واکسیناسیون، مراقبت از نوزادان و مادران باردار را ارائه می‌دهند.

راه‌اندازی کلینیک‌های ناباروری برای زوج‌های جوان

نوسازی تجهیزات پزشکی و تحقق رویکرد دولت خدمتگزار در هرمزگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را یکی از دغدغه‌های مهم دولت خدمتگزار را جوانی جمعیت و شناسایی زوج‌های نابارور برشمرد و گفت: این دانشگاه در راستای جوانی جمعیت اقدام به راه‌اندازی کلینیک‌های ناباروری سطح ۲ در شهرستان‌های بندرلنگه و میناب و مرکز خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری سطح سه در بندرعباس مرکز استان کرده است که از خدمات بسیار مهم و ارزنده دولت خدمتگزار است.

جاودان همچنین از شناسایی و درمان ۱۹ هزار زوج نابارور در استان هرمزگان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای بدون نیروی جوان و کارآمد محکوم به شکست است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به زنان باردار ۱۰۰ نوع خدمت از جمله کنترل فشار خون و دیابت بارداری ارائه می‌دهد.

و اما ۲ بیمارستان بزرگ و طرح‌های نیمه‌تمام بهداشت و درمان هرمزگان

نوسازی تجهیزات پزشکی و تحقق رویکرد دولت خدمتگزار در هرمزگان

جاودان همچنین به احداث ۱۵۸ پروژه بهداشتی و ۲ بیمارستان بزرگ در هرمزمگان اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با زیربنای ۵۶ هزار مترمربع و پیشرفت حدود ۸۵ درصد از جمله این طرح‌ها است.

وی یادآور شد: بنا به دستور شهید رئیسی این پروژه بیمارستانی باید تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد که امیدواریم حمایت‌های مالی از این پروژه ادامه پیدا کند و مردم بتوانند به‌زودی از این خدمت بهره‌مند شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: همچنین بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب با زیربنای ۱۸ هزار و ۳۵۰ مترمربع زیربنا و ۷۵ درصد پیشرفت پروژه، قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس نیز درحال ساخت بیمارستان ۲۶۴ تخت‌خوابی در شهر بندرعباس و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی است که این پروژه نیز حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

تاسیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۶۵ نقطه عطفی در توسعه خدمات پزشکی در این استان بود؛ این دانشگاه در حال حاضر با ۹ دانشکده و ارائه ۵۶ رشته آموزشی در مقاطع مختلف، به تربیت دانشجویان در حوزه‌های مختلف پزشکی می‌پردازد؛ در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال تحصیل هستند و در سال گذشته ۱۰۰ دانشجوی خارجی نیز به جمع دانشجویان این دانشگاه اضافه شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha