عاشقان امام خمینی(ره) در قشم با بدرقه گرم مردم و مسوولان راهی تهران شدند

قشم - ایرنا - عاشقان امام خمینی(ره) در شهرستان قشم با بدرقه گرم مردم و مسوولان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس عصر شنبه برای شرکت در آیین سی و پنجمین سالگرد ارتحال رهبر آزادگان جهان راهی تهران شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که امام جمعه، شهردار، معاون سیاسی فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسوولان شهرستان قشم در آن حضور داشتند، زائران این شهرستان مرزی در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی به خیل مشتاقان امام راحل خواهند پیوست تا بار دیگر با آرمان‌های امام، انقلاب و شهدا تجدید میثاق کنند.

شهردار قشم در مراسم بدرقه این زائران افزود: امام خمینی(ره) به مسلمانان جهان عزت بخشید و امروزه با گذشت ۳۵ سال از ارتحال ایشان نه تنها عشق و ارادت مردم ایران به بنیانگذار انقلاب کم ‌رنگ نشده بلکه در قلوب همه مسلمانان و ملت‌ های آزاده جهان نقش بسته است.

میرداد میردادی با بیان این که مدت زمان اعزام کاروان زیارتی شهرستان قشم به مرقد مطهر امام خمینی(ره) ۲ روز است گفت: تجدید میثاق با آرمان های امام راحل(ره) و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب از جمله برنامه های کاروان اعزامی زیارتی این شهرستان مرزی به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: تمامی موارد ایمنی، فرهنگی، خدماتی و پشتیبانی برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پیش بینی شده و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده اعضای این کاروان سفر بی خطری داشته باشند.

شهردار قشم اضافه کرد: علاوه بر اعزام کاروان زائران حرم مطهر حضرت امام(ره) در شهرستان قشم برنامه ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور قشرهای مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان، بازاریان، اصناف، مسوولان و کارکنان ادارات شهرستان در مسجد النبی(ص) و سایر شهرها و روستاهای مختلف جزیره قشم برگزار می شود.

وی سیاهپوش کردن میادین و معابر شهر، ادارات و ارگانهای سطح شهرستان را از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان قشم عنوان کرد.

حضرت امام خمینی(ره) در روز یک مهر سال ۱۲۸۱ در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha