۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85496487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه مردمی، لازمه پیشرفت اقدامات فرهنگی و هنری است

اهواز _ ایرنا _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان وجود نگاه مردمی در امور فرهنگی و هنری را ضروری دانست و گفت: لازمه پیشرفت کارها استفاده از نگاه مردمی و دوری از انحصارطلبی باشد.

به گزارش ایرنا، مجید منادی روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر رویداد "بهار صحنه" در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افتادن در ورطه تکرار و معطوف بودن رویدادهای فرهنگی و هنری به یک شخص را یکی از آسیب‌های جدی در برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: نسل جوان، نوجوان و دانشجویان با وجود انگیزه، خلاقیت و ابتکار عمل هنوز آنطور که باید و شاید در جشنواره‌ها محوریت ندارند و این مساله یک ضعف در امور فرهنگی محسوب می‌شود.

وی عنوان "تله بنیانگذار" را برای برخی نظرات به کار برد و گفت: برخی فکر می‌کنند اگر شخصی به جز آن فرد بنیانگذار اقدام به برگزاری رویداد یا برنامه مورد نظر کند آن رویداد آنطور که باید برگزار نمی‌شود در حالی که که اینگونه نیست.

وی آموزش و شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادها از دل مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، هیات‌ها، محلات و هر آن جایی که جوانان حضور دارند را یکی از راهکارهای موثر برای رفع آسیب مذکور است.

منادی افزود: با آموزش می‌توان استعدادهای شناسایی شده را رشد داد و در عرصه‌های مختلف از آن بهره جست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به آغاز دومین دوره رویداد آموزشی "بهار صحنه" در استان خوزستان گفت: استقبالی که در دوره نخست و دوره جدید این رویداد شد حاکی از علاقمندی مردم است و لازم است نهادهای متولی در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی به آسیب‌های چگونگی آموزش نیز اشاره و تصریح کرد: هنرجو باید بداند که دوره‌های آموزشی به معنای هنرمند شدن نیست بلکه شروعی برای تلاش فرد است.

منادی از اساتید و مدرسان آموزشی خواست به نکات تربیتی و فرهنگی در کنار آموزش‌های فنی و هنری توجه داشته باشند تا هنرجویان در آینده از مولفه‌های اخلاقی و فرهنگی به صورت توامان برخوردار باشند.

در پایان این آیین با حضور دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان خوزستان پوستر رویداد بهار صحنه رونمایی شد.

رویداد آموزشی بهر صحنه به همت حوزه هنری در پنج شهر استان خوزستان شامل دزفول، شادگان، امیدیه، مسجدسلیمان و ماهشهر با هدف کشف و تقویت استعدادهای موجود در زمینه هنر نمایشاز ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در شهرهای هدف برگزار می‌شود و پس از برگزاری دوره پنج روزه مقدماتی و غربالگری، هنرجویان مستعد به دوره‌های پیشرفته که در تهران برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه تشرایط و زمینه لازم برای رشد تئاتر در کشور فراهم‌نشده است گفت: ضرورت دارد حمایت کافی از تئاتر صورت گیرد تا این هنر بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند.

محمد شهباز گهروئی بیان کرد: تئاتر حتی به مثابه یک رسانه در نظر گرفته نمی‌شود در حالی که تئاتر تنها رسانه‌ای است که آسیب تلخ رسانه‌های جمعی در قرن ۲۱ را برجای نمی‌گذارد.

وی تاکید کرد: تئاتر به تنهایی یک رسانه است و می‌تواند در جنبه‌های مختلف رسانه نقش بازی کند

رییس حوزه هنری خوزستان بیان کرد: برای اینکه مساله تئاتر به گفتمان تبدیل شود باید روی آموزش تمرکز کرد تا اذهان و منابع به سمت تئاتر حرکت کنند و توسعه این حرکت فرهنگی و هنری رقم بخورد.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha