۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85496749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزاران نفر در آلمان علیه نژادپرستی تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- هزاران نفر از مردم آلمان روز شنبه در شهر کلن علیه نژادپرستی و گروه‌های افراطی تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمتر از یک هفته مانده به انتخابات پارلمانی اروپا، حدود ۱۰ هزار معترض در شهر کلن آلمان تظاهراتی با عنوان «یک اروپای دموکراتیک» برگزار کردند.

این تظاهرات با حمایت گروه‌های مختلف جامعه مدنی برگزار شد و معترضان خواستار مشارکت مردمی خصوصا جوانان در انتخابات پارلمان اروپا و جلوگیری از پیروی جریان‌های راست افراطی شدند.

سخنرانان در این تظاهرات هشدار دادند که خیزش راست افراطی تهدیدی جدی علیه اصول سیاسی، حقوق اجتماعی و حقوق بشر در اروپا ایجاد می‌کند.

انتخابات پارلمانی اروپا ۶ تا ۹ ژوئن (۱۷ تا ۲۰ خرداد) برگزار می‌شود و ۳۷۰ میلیون نفر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

نظرسنجی‌ها حاکی است که احزاب راست افراطی در انتخابات پارلمانی اروپا آرا و کرسی‌ها قابل توجهی کسب می‌کنند. البته احزاب جریان اصلی همچنان پیشتاز هستند اما راست‌های افراطی رشد قابل توجهی داشته‌اند.

در آستانه این انتخابات شخصیت‌ها و جریان‌های راست افراطی در اروپا همچون جورجیا ملونی نخست وزیر راستگرای ایتالیا یا «تامی رابینسون» از چهره‌های معروف راست افراطی انگلیس اقدام به برگزاری اجتماعات برای کسب آرای مردم کرده‌اند.

این در حالی است که مخالفان آنها نیز تظاهرات مشابهی برگزار کرده و نسبت به قدرت گرفتن افراط‌گرایان در اروپا هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha