۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85496810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان صدقات جمع آوری شده در زنجان ۱۷ درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: میزان صدقات جمع آوری شده در استان طی سال گذشته ۲۳۱ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

روح الله صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد کمیته امداد در بخش صدقات به روش های نوین از جمله دریافت صدقات از طریق دستگاه‌های پوز نانوایی و دیگر ابزار و امکانات معطوف شده است.

وی با اشاره به محل هزینه کرد صدقات، یادآور شد: وجوه حاصل از طرح صدقات در هر منطقه برای ارائه خدمات مورد نیاز به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، امور تحصیلی و فرهنگی، ازدواج نیازمندان، امور درمانی و خدمات موردی بر اساس نیازسنجی انجام شده در همان مناطق هزینه می شود.

صالحی به نحوه جمع آوری و ساماندهی صدقات جمع آوری شده از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه توانمندسازی و خدمت‌رسانی موثر به خانواده‌های تحت حمایت، اجرای طرح صدقات است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه توسعه روش‌های نوین در جذب کمک‌های مردمی از برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های اصلی در حوزه مشارکت‌های مردمی است، تصریح کرد: شهروندان زنجانی می‌توانند از طریق کد آنی پرداخت #۰۲۴*۸۸۷۷* و کد کیوآر اختصاصی از طریق تلفن همراه، صدقه خود را پرداخت کنند.

در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفری از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره مند هستند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha