۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85496856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرسودگی ۴۰ درصد شبکه آب کهگیلویه و بویراحمد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85496856
فرسودگی ۴۰ درصد شبکه آب کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:۴۰درصد از شبکه آب استان بیش از ۲۵ سال عمر دارد و این امر باعث شده اصلاح خطوط یاد شده نیازمند اعتبارات زیادی باشد.

به گزارش ایرنا، امید صالحی روز یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: هشت هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از این میزان فرسوده است.

وی با اشاره به نقش تامین آب سالم در سلامت شهروندان بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم به تقویت زیرساخت های آب آشامیدنی در استان ویژه بوده به طوری که ۲ هزار میلیارد ریال به بهبود شبکه آب آشامیدنی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

صالحی با یادآوری توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم تاکید کرد: یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات پیش بینی شده برای توسعه آب روستایی استان به شهرستان کهگیلویه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به درآمد اندک شرکت آب و فاضلاب در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بالا بودن هزینه ها در مناطق روستایی و کم بودن درآمد از چالش های این حوزه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به بخشی از خدمات دولت سیزدهم در شهرستان کهگیلویه طی سه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه نهضت ملی مسکن با وجود اینکه اعتبار خاصی پیش بینی نشده بود اما به صورت امانی با اجرای ۱۲ کیلومتر خطوط آبرسانی با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال، تعهدات در این خصوص به صورت کامل عملیاتی شد.

صالحی تصریح کرد:تاکنون ۴۴ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب در شهرستان کهگیلویه اجرا شده شده که بخش زیادی از آن در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تنها در شهر سوق همزمان با دوران فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای بهبود شبکه آب صورت گرفته عنوان کرد: این اقدام نشان از عزم مسئولان برای توسعه متوازن دارد.

فرماندارذکهگیلویه نیز در این دیدار با اشاره به عمق محرومیت های این شهرستان به ویژه در نقاط دور دست گفت: انتظار می رود برنامه های عملیاتی برای توسعه زیرساخت های آب آشامیدنی متناسب با عقب ماندگی ها باشد.

سیدحمزه محقق زاده با یادآوری گرمای زیاد هوا در شهرستان گرمسیری کهگیلویه بر تلاش بیشتر برای انجام آبرسانی سیار به صورت روزانه در نقاطی که به شبکه آب دسترسی ندارند یا با تنش آبی مواجه هشتند تاکید کرد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از تولید آب و محصولات کشاورزی متعلق به کهگیلویه است اما ساکنان این شهرستان با مشکلاتی در این خصوص روبرو هستند که پذیرفته نیست.

فرماندار کهگیلویه گفت: تامین آب آشامیدنی سالم و دسترسی به راه ارتباطی مهمترین مطالبات مردم این شهرستان از مسئولان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha