۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85496867
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رکوردشکنی صادرات نفت دولت سیزدهم در شرایط تحریمی

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85496867
رکوردشکنی صادرات نفت دولت سیزدهم در شرایط تحریمی

تهران- ایرنا- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم راهبرد خوبی در حوزه دیپلماسی منطقه و فرامنطقه‌ای انرژی داشت و به پشتوانه آن تجارت نفت و گاز ایران در شرایط تحریمی رکورد زد؛ دستاوردی که دشمنان نظام هم به آن اذعان دارند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه انرژی تصریح کرد: به دلیل همکاری‌های خوبی که بین دولت سیزدهم و مجلس یازدهم شکل گرفت، توانستیم با سیاستگذاری‌های درست در شرایط تحریم به فروش نفت و گاز کشور مبادرت کنیم.

وی ادامه‌داد: از آنجاکه بخشی از درآمد دستگاه‌ها از محل فروش نفت تامین می‌شود، همکاری دستگاه‌ها را در این زمینه داشتیم. دولت به عنوان دستگاه اجرایی کشور راهبرد مناسبی را در زمینه فروش نفت و به اجرا گذاشت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم خاطرنشان‌کرد: با سیاستگذاری‌های درست توانستیم همه ظرفیت تولید خود را به کار بگیریم و آن را به صورت کامل صادر کنیم. اگرچه تحریم‌ها مشکلاتی برایمان ایجاد کرد، اما صادرات نفت و میعانات گازی انجام می‌شود.

حیدری گفت: راهبرد نظام ارتباط با همسایگان است و رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکید دارند. این موضوع با جدیت توسط شهید آیت‌الله رئیسی دنبال شد. این یک راهبرد درست و اصولی است که در شرایط تحریم به ما کمک کرد.

وی اضافه‌کرد: ما به لحاظ تعداد همسایگان، دومین کشور در جهان هستیم و با ۱۵ کشور مرز داریم. از سوی دیگر، از یک جغرافیای گسترده آبی و خشکی برخورداریم که برایمان مزیت محسوب می‌شود. با توجه به این واقعیات تعامل با همسایگان در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم خاطرنشان‌کرد: حسین امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه شهید برای تحقق تعامل با همسایگان زحمات زیادی کشید. با پشتیبانی دولت و نظام، موضوع ارتباط با همسایگان در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش انرژی پیگیری شد.

حیدری گفت: افزایش تعامل با همسایگان از جهات مختلف برایمان اهمیت دارد. این موضوع از نظر تنش‌زدایی و ایجاد امنیت در منطقه و به لحاظ توسعه اقتصادی کشور برایمان ارزشمند است.

وی اظهار داشت: تعامل با همسایگان شروع کاری بود که در دولت شهید رئیسی آغاز شد. این روند باید ادامه یابد و اقدامات جدی در راستای ارتباط حداکثری با همسایگان و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستور کار باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم بیان‌داشت: برای طراحی و اجرای سیاست‌هایی همچون تعامل با همسایگان در دولت شهید رئیسی زحمات زیادی کشیده شد. هر دولتی که به جای دولت سیزدهم روی کار می‌آید، باید این راهبردها را در راستای تامین منافع کشور دنبال کند.

حیدری گفت: دولت سیزدهم در حد توان و بضاعتش فعالیت کرد و از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم و پیگیری منافع کشور دریغ نکرد. البته هیچ کشوری نمی‌تواند به همه برنامه‌ها و اهدافش تحقق ببخشد، زیرا فعل و انفعالات منطقه‌ای و جهانی و متغیرهای دیگر در این موضوع دخیل هستند.

وی افزود: دولت شهید رئیسی بدون هیچ توقفی تلاش کرد و در راستای حل مشکلات کشور قدم برداشت. در زمینه‌های مختلف این دولت توفیقات قابل توجهی داشت و این کارنامه درخشان در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اعتقاد شهید رئیسی بر این بود که همه ظرفیت‌ها را از بالقوه به بالفعل برساند و از هر فرصتی به نفع کشور بهره برداری کند. در همین راستا، سیاست استفاده حداکثری از توان دانش‌بنیانی کشور طرح‌ریزی شد.

حیدری تاکید کرد: دنیای امروز بر مدار علم و دستیابی به فناوری می‌چرخد و به درستی در دولت شهید رئیسی استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی در دستور کار قرار گرفت؛ به این ترتیب توانستیم بسیاری از نیازهای صنعتی کشور را رفع کنیم و به خنثی‌سازی تحریم‌ها بپردازیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم گفت: دولت سیزدهم راهبرد خوبی در حوزه دیپلماسی منطقه و فرامنطقه‌ای انرژی داشت و به پشتوانه آن تجارت نفت و گاز ایران در شرایط تحریمی رکورد زد و این دستاورد حتی موردتایید دشمنان نظام نیز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha