۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85496873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ محله بجنورد از سیاست‌های تشویقی طرح بازآفرینی بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۶ محله از ۲۴ محله ناکارآمد بجنورد از مزایای سیاست های تشویقی طرح بازآفرینی شهری بهره‌مند شدند.

روزبه دادجو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بسته تشویقی بافت فرسوده شهر بجنورد در جلسه کمیسیون ماده پنج این شهر تکمیل و بازنگری در محلات مشمول سیاست ها و ضوابط مشوق کالبدی بافت فرسوده شهر بجنورد به تازگی بررسی و تصویب شد.

وی افزود: جبران خسارت ناشی از تعریض معابر و نوسازی بافت مسکونی، افزایش تراکم و تسهیل برخی ضوابط ساخت و ساز از جمله موارد بسته های تشویقی است که شامل مردم ساکن در این محلات می شود.

سرپرست معاونت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین با توجه به حدنصاب سرانه خدمات پشتیبان سکونت، ۲ محله جوادالائمه (جوادیه) و کوی امام هادی(ع) نیز مشمول ضوابط تشویقی شناخته شدند.

وی گفت: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا است.

به گزارش ایرنا، شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند و در این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha