استاندار: هیچ واحد صنعتی راکدی در استان مرکزی وجود ندارد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: با حمایت‌ها و پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم، هیچ واحد صنعتی راکد در این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت ماشین‌سازی اراک، افزود: استان مرکزی در سال 1401 رتبه نخست احیای صنایع راکد را به دست آورد.

وی ادامه داد: اکنون 62 هزار دانشجو در 61 دانشگاه استان مرکزی تحصیل می‌کنند که سهم قابل توجهی از آن مربوط به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

استاندار مرکزی بیان کرد: این استان تنها استانی است که نقشه علم و فناوری دارد و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در چارچوب این نقشه فعالیت می‌کنند.

مخلص‌الائمه در ادامه به توانمندی و ظرفیت بزرگ استان مرکزی در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: هیچ زنجیره اقتصادی در کشور نیست، که با استان مرکزی ارتباط نداشته باشد و می‌توان گفت، تمامی صنایع کشور به تولیدات این استان وابسته هستند.

وی بیان کرد: استان مرکزی سال گذشته طبق پایش اتاق بازار ایران در شاخص کسب و کار رتبه اول بهبود کسب و کار را کسب کرد.

استاندار مرکزی گفت: این استان در شاخص تعهد اشتغال نیز رتبه دوم کشور را کسب کرده است و نرخ بیکاری در سال گذشته هفت درصد بوده و همچنان روند کاهشی دارد.

مخلص ‌الائمه در ادامه به ظرفیت برجسته ماشین سازی اراک اشاره کرد و گفت: این واحد بزرگ، از جمله صنایع، صنعت ساز است که بدنه فنی و کارفرمایی خوبی دارد.

مدیرعامل ماشین سازی اراک هم در این آیین گفت: ۵۷ سال از فعالیت این مجموعه در پنج گروه کاری می‌گذرد که کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است.

«رضا سرایی» افزود: گروه پل و ساخت انواع پل، گروه دیگ و بخار، گروه ساخت تجهیزات از جمله بخش‌های است که در این غول صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ماشین سازی اراک توانایی تولید از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین تجهیزات را دارد و با ساخت تجهیزات فرایند پتروشیمی ایران، رتبه پنجم دنیا را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: تجهیزات پل ارتش در گذشته از روسیه خریداری می‌شد اما اکنون بزرگترین برج، در عسلویه توسط کارگردان و مهندسان این شرکت تولید و نصب شده است.

در این آیین تفاهم‌نامه همکاری شرکت ماشین‌سازی اراک با دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور منعقد شد.

ماشین‌سازی اراک به‌ منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده‌ کردن نیازهای صنعتی کشور، سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha