هشدار رییس دانشگاه آزاد در مورد اقبال پایین دانشجویان به رشته‌های فنی و مهندسی

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشجویان جدید به رشته‌های فنی و مهندسی اقبال کمتری نشان می‌دهند و این مهم آینده کشور را در حوزه صنعت و کشاورزی با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمدمهدی طهرانچی» روز یکشنبه در آیین تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت صنایع آذرآب اراک، افزود: اقبال اجتماعی به رشته‌های صنعت و کشاورزی پایین آمده که علت این مهم باید مشخص شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید زمینه تحصیل جوانان در رشته‌های فنی و مهندسی فراهم شود تا در آینده نیروی کار تحصیل‌کرده و توانمند در واحدهای صنعتی جایگزین نیروهای قدیمی شوند.

طهرانچی افزود: رییس جمهور شهید تلاش کرد واحدهای صنعتی و تولیدی مانند آذرآب را به چرخه تولید بازگرداند که نمونه این اقدامات در سطح کشور از جمله مغان و هفت تپه نیز وجود دارد.

هشدار رییس دانشگاه آزاد در مورد اقبال پایین دانشجویان به رشته‌های فنی و مهندسی

وی به خدمات آیت الله رییسی اشاره کرد و افزود: تلاش رییس جمهور شهید باعث شد تا در ۲ سال ۹ ماه عمر ریاست‌جمهوری، یادش چنان در دلهای مردم بنشیند که افرادی با ۸ سال نتوانستند به این موقعیت برسند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با وجود اینکه کشور ما یک کشور صنعتی با ظرفیت بالایی منابع و مهندسی است، اما جوانان انگیزه لازم برای ماندن ندارند و علاقمند به مهاجرت هستند.

طهرانچی افزود: دشمنان و بدخواهان نظام همه تلاش خود را در جهت تضعیف انگیزه و امید جوانان ما بکار گرفته‌اند و در این شرایط همه ما وظیفه داریم از ابزارهای مختلف در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: پایه آموزشی جوانان در دانشگاه و عرصه فعالیت در صنعت است که باید کارورزی در محیط واحدهای صنعتی شکل بگیرد.

استاندار مرکزی نیز گفت: این استان با صنایع پرقدرت آن از جمله آذرآب شناخته شده است و این شرکت به خاطر چابکی از شرکت ماشین‌سازی اراک برتر است و می‌تواند وارد افق جدی‌تری شود.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: شرکت صنایع آذرآب از جمله شرکت‌هایی بود که در گذشته‌ به بخش خصوصی واگذار شد و تا سه سال گذشته با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد اما با آغاز دولت سیزدهم تیم مدیریتی این مجموعه تغییر و مشکلاتش نیز یکی پس از دیگری حل شد و اکنون شرایط مطلوبی دارد.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

شرکت صنایع آذر آب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد.

در این آیین تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع آذرآب و نیز هپکو منعقد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha