۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 2215
کد خبر: 85496933
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای شهر تهران: ساخت مسکن در کنترل قیمت تاثیرگذار است

تهران بزرگ - ایرنا - عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی و ساخت آنها در کنترل قیمت مسکن بی‌اثر نیست شاید نتواند تاثیر بسزایی بگذارد اما اقدامی رو به جلو در کنترل قیمت محسوب می‌شود.

جعفر بندی شربیانی روز یکشنبه در خصوص کلنگ‌زنی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: شهرداری متصدی ساخت و ساز نیست و باید شرایط نوسازی بافت فرسوده را در سطح شهر تسهیل کند امیدواریم تلاش‌ها و زحماتی که در شهرداری انجام می‌شود در این حیطه با فراهم کردن تسهیلات مانند صدور پروانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه امید می‌رود ساخت مسکن کاملا در بافت فرسوده انجام شود، یادآور شد: وقتی توسعه مسکن در ساختار و بافت معماری و شهرسازی اثرگذار خواهد بود که در بافت فرسوده دنبال شود و اگر چنین باشد مورد تقدیر است.

شربیانی با بیان اینکه نرخ اجاره بها در شهر تهران به عوامل متعدد و پیچیده‌ای بستگی دارد، اظهار کرد: یکی از معضلات در زمینه اجاره بها این است که امروز بیشتر از گذشته مسکن نه به عنوان کالای مصرفی بلکه به عنوان یک کالای سرمایه‌ای دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تغییر شرایط به اقتصاد کلان و موضوعات دیپلماسی و فرهنگی متعددی بستگی دارد؛ کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی و ساخت آنها بی‌اثر نیست. شاید نتواند تاثیر بسزایی باشد، اما اقدامی رو به جلو محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در این حوزه باید سیاست های بالادستی شامل برنامه های چهار ساله شهرداری و برنامه توسعه کشور مورد توجه قرار بگیرد، گفت: ساخت مسکن باید با توجه به این برنامه ها پیش برود.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف تهران انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha