۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85497026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ درصد تعهد اشتغال خراسان جنوبی برای مناطق مرزی است

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۹ هزار و ۵۲۸ نفر بوده که ۳۳ درصد آن برای مناطق مرزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: تعهد اشتغال برای سال جاری با بیش از هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال تسهیلات ابلاغ شده اما تمرکز ما برای ایجاد اشتغال بیش از این تعهد است و هدف‌گذاری کردیم که ۲۰ درصد تعهد اشتغال استان را طی یک ماه آینده محقق کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته حدود ۱۵ هزار نفر اشتغال در استان ایجاد و ۱۵۰ درصد تعهد اشتغال محقق شد همچنین خراسان جنوبی جزو استان‌های ردیف برتر در زمینه تحقق اشتغال بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: بنیاد برکت، صمت، کمیته امداد و جهاد کشاورزی بیشترین تعهد اشتغال را در سال جاری دارند که باید تلاش بیشتری هم برای تحقق آن داشته باشند.

وی گفت: در سال جاری باید ۳۳ درصد اشتغال در مناطق مرزی و ۱۹ درصد برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ایجاد شود که قطعا اشتغال در بخش فارغ التحصیلان محقق خواهد شد اما باید برنامه ویژه ای را برای تحقق اشتغال در مناطق مرزی داشته باشیم.

جعفری ادامه داد: با این شرایط سه هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال باید در نقاط مرزی استان محقق شود که عدد بالایی و نیازمند همت زیادی است چرا که مرز نیاز به توجه و ماندگاری جمعیت دارد.

وی اظهار کرد: بانوان سرپرست خانوار و مشمولان جزء سه تبصره ۱۸ قانون بودجه هم افراد نیازمندی هستند که نیاز به توجه ویژه در پرداخت تسهیلات دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هشت بانک هنوز پرداخت تسهیلات به آنها ابلاغ نشده و از مرکز پیگیر باشند تا سریعتر ابلاغ تسهیلات انجام شود افزود: رصد و پایش وضعیت تحقق اشتغال خراسان جنوبی مانند سال گذشته با قدرت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری خراسان جنوبی از ۷.۴ به پنج درصد کاهش یافته است گفت: جزو محدود استان‌هایی هستیم که نرخ بیکاری آن اینقدر پایین است و علت آن اهتمام دستگاه‌های اشتغالزا و توجه ویژه دولت خدمتگزار به خصوص توجه ویژه رئیس جمهور شهید به پرداخت تسهیلات اشتغال در سفر اول و دوم به خراسان جنوبی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha