فعالیت دریایی در خزر ممنوع شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85497134
فعالیت دریایی در خزر ممنوع شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از بعدازظهر امروز یکشنبه تا بعدازظهر فردا دوشنبه، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، پیش بینی کرد که دریای خزر در طی این مدت با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۶ و در فراساحل نیز تا ۲۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲.۴ و در فراساحل نیز تا چهار متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر غرق شدن شناگران و شناورهای کوچک و متوسط، احتمال آسیب به قفس ها، پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی نیز در طی این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

در این اخطاریه، ‌تمام فعالیت های دریایی در طی این مدت ممنوع اعلام شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

فعالیت دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران، نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش نسبی دما، وزش باد به نسبت شدید و به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده، روز دوشنبه تا چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که کیاسر با ثبت دمای ۳۶.۳ و بلده با ۲۸.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha