آغاز به کار هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد

یزد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: هیئت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۱۲ شهرستان و ۱۳ بخش مستقل در استان یزد شروع به کار کردند.

به گزارش یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری، با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دهم لغایت چهاردهم می باشد، گفت: داوطلبان در فرجه باقی مانده می توانند با مراجعه حضوری در ستاد انتخابات وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند، و این نکته را نیز مدنظر داشته باشند که این مهلت تمدید نخواهد نشد.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات استان یزد نیز امور انتخابات را با هشت کمیته ذیل ستاد پیگیری می کند که شامل کمیته‌های سیاسی، حقوقی، حراست، آموزش، امنیتی، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و فناوری اطلاعات هستند و در حال بسترسازی برای انتخابات ریاست جمهوری در سراسر استان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: در استان یزد هیأت‌های اجرایی در ۱۲ شهرستان و ۱۳ بخش مستقل در هفته گذشته تشکیل شد که این هیأت‌ها کار اصلی برگزاری انتخابات را در شهرستان‌ها و بخش‌ها انجام می‌دهند، هیأت اجرایی ۱۳ نفر عضو دارد که چهار نفر از آنها شامل فرماندار، رئیس ثبت احوال، رئیس دادگستری و دادستان آن شهرستان یا بخش و ۹ نفر دیگر نیز از معتمدان مردمی و محلی هستند که در ترکیب هیأت اجرایی کار انتخابات را در آن شهرستان یا بخش انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ستادهای انتخابات در استان، شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل در حال تدارک امور برگزاری انتخابات هستند و کار تعیین شعبه اخذ رأی، اعضای شعب اخذ رأی و... در دستور کار هیأت‌های اجرایی است و در فرصتی که وجود دارد آموزش عوامل اجرایی را خواهیم داشت تا با تسلط کامل همه برگزارکنندگان انتخابات بر قوانین و آئین‌نامه‌ها انتخابات بسیار سالم و قانونمندی را شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha