۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85497272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف آب در زنجان پنج درصد افزایش یافت

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85497272
مصرف آب در زنجان پنج درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با ورود توده هوای گرم از روز چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز /یکشنبه/ میزان مصرف آب در شهر زنجان بیش از پنج درصد در هر شبانه روز افزایش یافته است.

علی محمد نادرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکین زنجانی با مدیریت مصرف و صرفه جویی به استمرار خدمات و پایداری شبکه توزیع آب کمک کنند.

وی یادآور شد: نیاز آبی شهر زنجان ۱۲۵ میلیون لیتر در شبانه روز است که این میزان از طریق سد تهم و ۶۰ حلقه چاه فعال تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان اظهار داشت: برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش آورد رودخانه سد تهم، میزان برداشت از این منبع تامین آب سطحی محدود شد و بیشتر از منابع آب زیرزمینی برداشت می شود.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری سرانه مصرف آب برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، گفت: این میزان در شهر زنجان نزدیک به ۲ برابر و معادل ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

نادرخانی خاطرنشان کرد: میزان پرشدگی سد تهم در حال حاضر ۲۴ درصد است که ۱۰ درصد از این میزان نیز به عنوان کدورت قابل استفاده نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان مصرف سالانه آب آشامیدنی در شهر زنجان ۴۳ میلیون مترمکعب است که تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی می توان به استمرار خدمات تامین آب در زنجان کمک کرد.

وی از مشترکین آب و فاضلاب استان خواست با کمک به ترویج مصرف صحیح آب شرکت آب و فاضلاب را در تامین این مایه حیاتی یاری کنند تا همگان از نعمت حیات بخش آب سالم و پایدار برخوردار شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha