عضو مجلس خبرگان: نظام ما به سه اصل آرمان‌ها، ملت و ولایت‌فقیه متکی است

مراغه- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام ما بر اساس اندیشه‌های متعالی حضرت امام خمینی (ره) بر سه اصل «اعتقاد به آرمان‌ها»، « حضور ملت» و «ولی‌فقیه» متکی است و جابجایی افراد خللی در آن ایجاد نمی‌کند. 

به گزارش ایرنا «آیت‌الله سیدباقر سیدی بنابی» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت حضرت امام خمینی (ره) و شهدای خدمت که در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین اصول و پایه‌های نظام آرمان‌های مقدس و اهداف والاست.

وی با تاکید بر اینکه همین آرمان‌ها نظام جمهوری اسلامی را در طول ۴۵ سال گذشته حفظ کرده است نه شعارها، اظهار کرد: امام(ره) اهل باور و ایمان بود و با رفتن خودش هم انسجام ملی تقویت شد تا جایی که میلیون‌ها نفر در آیین بدرقه‌اش حضور یافتند.

آیت‌الله سیدی بنابی خدمتگزاری به مردم را یکی از آرمان‌های انقلاب عنوان کرد و افزود: ما به هر میزان که از آرمان‌های نظام فاصله گرفته‌ایم، به همان اندازه با مشکل مواجه شده‌ایم؛ آرمان‌هایی که بر اساس فقاهت اسلام و توسط یک مجتهد تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه دومین پایه این نظام مقدس ملت شریف ایران هستند، تاکید کرد: تحقق و عینیت یافتن وحی الهی به واسطه حضور مردم در صحنه‌های مختلف است و یکی از جلوه‌های آن حضور ملت در آیین‌های تشییع و تدفین شهدای خدمت به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین سومین پایه این نظام مقدس را اصل ولایت و شخص مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: رهبری نقش اساسی در اداره نظام و تداوم آن داشته و نه تنها ملت ایران بلکه جهانیان هم اطمینان دارند که یک قوه عاقله در راس این کشور قرار دارد.

وی به اقتدار و صلابت مقام معظم رهبری هم اشاره و بیان کرد: نتیجه این صلابت موشک باران اسراییل در عملیات «وعده صادق» بود که در مخیله بسیاری از جهانیان نمی‌گنجید.

آیت‌الله سیدی بنابی با بیان اینکه به حول قوه الهی این نظام همواره پایدار خواهد بود، افزود: آرمان‌های این نظام مقدس به درستی تدوین شده است، ملت مشکلات معیشتی را به حساب نظام نمی‌گذارند و در صحنه حاضر هستند و مقام معظم رهبری نیز کشور را به بهترین شکل ممکن اداره می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت انتخابات هشتم خردادماه هم اشاره، و بیان کرد: شخصی که به عنوان رییس‌جمهور بعدی انتخاب می‌شود، باید به این اصول سه‌گانه پایبند باشد.

وی با بیان اینکه سالگر ارتحال حضرت امام(ره) در سال جاری با ایام شهادت شهدای خدمت مصادف است، بیان کرد: حادثه منجر به شهادت سیدالشهدای خدمت و یارانش بسیار ناگوار بود اما خداوند در دل این حوادث، الطاف خفیه‌ای دارد که به مرور زمان برای ما آشکار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حتی برخی از افرادی که با سیاست‌های دولت سیزدهم زاویه داشتند نیز در آیین‌های تشییع و تدفین شهدای خدمت حضور یافتند و تقویت انسجام ملی به عنوان یکی از برکات شهادت آنان نمایان شد.

وی این را هم بیان کرد که تقویت انسجام ملی به واسطه شهادت رییس‌جمهور و یارانش نشان می‌دهد که نظام به آن مرحله از استحکام رسیده است که با رفتن شخصی، دچار ضعف و سستی نمی‌شود.

آیت‌الله سیدی بنابی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه امام راحل(ره) نیز تاکید کرد: «باور نکنید که با رفتن یک خدمتگزار، در صفوف آهنین ملت خللی ایجاد خواهد شد».

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) شجره طیبه‌ای را غرس کرد که حتی با رفتن خودش هم این درخت خشک نشد؛ همانطور که با رحلت پیامبر اکرم (ص) در دین اسلام خللی ایجاد نشد.

به گزارش ایرنا در این آیین سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی مراغه به نام شهید «مالک رحمتی» مزین، و از تابلو جدید آن رونمایی شد.

عضو مجلس خبرگان: نظام ما به سه اصل آرمان‌ها، ملت و ولایت‌فقیه متکی است
مجاهدت و اندیشه شهید «مالک رحمتی» این روزها در مراغه جریان‌ساز شده است

شهید مالک

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha