۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85497426
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت تهران: امام خمینی(ره) در برابر اهل حق متواضع بود

یاسوج-ایرنا-امام جمعه تهران با اشاره به ویژگی های شاخص بنیان گذار انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) همواره نماد نظم و عمل مبتنی بر علم بود، در برابر اهل حق متواضع بود.

"حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی" روز دوشنبه در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در حسینه ثار الله شهر یاسوج اظهار کرد: شجاعت امام راحل برگرفته از اطاعت از خداوند بوده است چرا که ایشان در سایه بندگی و عبودیت خدای متعال بالاترین مدارج را طی کرده و در ایمان و عقیده ثابت قدم و استوار بود.

وی تاکید کرد: شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی استثنایی و شجره طیبه بود و این مسیر طیبه را هواهای نفسانی تعیین نمی کند، بلکه این فضایل اخلاقی ثمره ارزشمند ایمان و اعتقاد راسخ است.

امام جمعه تهران ادامه داد: میوه شجره طیبه عمل صالح است چرا که مبانی امام ریشه در اصول وحیانی و قرآنی ثابت دارد و تغییر نمی‌کند چرا که آن امام راحل خطاب به مر دم می فرماید: اگر همه شما از این راه برگردید اما من در راهم استوار هستم و ادامه می دهم.

وی تاکید کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی نماد ایمان است و با همین ایمان در مقابل استکبار مستحکم ایستاد و حتی و شهدا اگر ایمان راسخ نداشتند هیچ وقت در مقابل باطل نمی ایستادند.

حجت‌الاسلام ابوترابی یادآور شد: اگر ایمان نبود آزادگان در دوران اسارت صبر و تحمل نمی کردند و حتی ایمان شهید سلیمانی و ابومهندس المهدی و دیگر شهدا باعث شد که در برابر دشمن ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: فضائل اخلاق از ایمان بر می آید و حتی فضایل اخلاقی رئیس جمهور شهید ریشه در ایمان او دارد چرا که همین ایمان او را تبدیل به یک شخصیت متواضع و پرتلاش کرد.

امام جمعه تهران با گرامیداشت شهادت رئیس جمهور محبوب و دیگر خدمتگذاران همراه وی گفت: سوگواری شهید جمهور در سراسر کشور وحدت مردم را در پی داشت و باید ضمین استفاده از این فرصت، برای برگزاری انتخابات راه گفتگوی منطقی را هموار کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: کشور ما با وجود شهاد رئیس جمهوری در اوج ثبات و امنیت، آینده روشنی در پیش دارد و لازم است که کاندیدای انتخابات بدنبال تببین مسایل و مشکلات جامعه و راهکارهای علمی با استفاده از ظرفیت ها باشند.

وی یادآور شد: منابع محدود و نیازها نامحدود هستند و شعارها و برنامه های کاندیداها بنحوی باشند که چطور می توان اولویت ها را نسبت به این منابع محدود شناسایی و هدایت کرد و از هرگونه شعارهای هزینه ساز پرهیز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha