۳ زندانی ایرانی در قطر به کشور منتقل شدند

تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان از آزادی و انتقال سه ایرانی محبوس در زندان‌های قطر به کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، عسکر جلالیان اظهار داشت: با همکاری مستمر وزارت‌خانه‌های دادگستری و امورخارجه و پیگیری سفارت جمهوری اسلامی در دوحه، سه نفر از هموطنانمان ضمن برخورداری از عفو، از زندان آزاد و از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز به کشور منتقل شدند.

وی ادامه داد: این سه نفر به علت ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی قطر توسط گارد ساحلی آن کشور دستگیر و در زندان به سر می‎‌بردند.

رئیس کمیته انتقال محکومان با اشاره به فعالیت‌ هموطنان استان‌های جنوبی کشور در پهنه‌های آبی و حرفه صیادی، افزود: به شهروندان ایرانی حاشیه خلیج فارس توصیه می‌کنیم دقت لازم در سفرهای دریایی را به کار ببندند تا ضمن رعایت حق حاکمیت کشورهای همسایه، از ورود غیرمجاز به حریم این کشورها خودداری کنند.

جلالیان توصیه کرد هموطنان از پذیرش کالای افراد ناشناس با عنوان امانت بدون هماهنگی با مأموران خودداری کنند زیرا تعدادی از ملوانان کشور به علت فریب سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر، توسط پلیس‌ دستگیری و به مجازات حبس طولانی مدت محکوم شده‌اند.

به گزارش ایرنا، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان اخیرا اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۳ زندانی به داخل کشور منتقل شدند و ۲۹۱ زندانی اتباع خارجی هم به کشورهای خود بازگشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha