۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 802
کد خبر: 85497537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«محمد رضا عارف» در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام نمی‌کند

تهران ـ ایرنا ـ معاون اول دولتِ اصلاحات در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه در دفتر محمدرضا عارف از عدم ثبت نام رئیس بنیاد امید ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گفته این منبع آگاه، محمدرضا عارف با جمع بندی‌های صورت گرفته و شناخت از فضای سیاسی کشور به این نتیجه رسیده است در انتخابات پیش رو به عنوان نامزد انتخاباتی حضور پیدا نکند.

به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه ـ ۹ خرداد ماه ـ جلسه انتخاباتی جبهه اصلاحات با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد.

بک عضو جبهه اصلاحات که در این جلسه حضور داشت به ایرنا، گفته بود: قرار شد ظرف ۳ روز آینده هر کدام از اعضاء حقیقی و حقوقی یعنی احزاب و شخصیت‌ها ۳ نفر را به جبهه اصلاحات معرفی کنند، سپس براساس مکانیسم رأی گیری، جبهه در مورد گزینه‌های معرفی شده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در این جلسه، بنابر این شد که در صورت تایید کاندیدای اختصاصی جبهه اصلاحات از سوی شورای نگهبان، این جبهه در انتخابات حضور خواهد داشت. (متن خبر را اینجا بخوانید)

پیش از این برخی رسانه‌ها از ثبت نام معاون اول دولت اصلاحات در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داده بودند.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha