حسینی کجاست؟ رضائیان و سحرخیزان چطور؟

تهران-ایرنا- لیست جدید تیم ملی برای انجام ۲ دیدار مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان نکات مبهم زیادی را در خود جای داده است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی باید ظرف روزها و هفته‌های آینده ۲ دیدار مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان برگزار کند. به همین منظور امیر قلعه‌نویی لیست ۲۶ نفره خود را بعد از اتمام لیگ برتر اعلام کرد که حاوی چند نکته ویژه است.

مثل اردوی قبل خبری از حضور احسان حاجی‌صفی و کریم انصاری‌فرد نیست. این ۲ بازیکن با تجربه با توجه به آغاز پروژه جوان‌گرایی در زمره حذف‌شدگان قطعی تیم ملی قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد در ادامه هم دیگر نام آنها را در میان مدعوین نخواهیم دید.

درون دروازه اما علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و حسین پورحمیدی به اردو دعوت شده‌اند. بیرانوند با اینکه فصل خیلی موفقی را نگذراند اما شماره یک تیم ملی است و دعوتش منطقی. پیام نیازمند اما این فصل آنچنان که انتظار می‌رفت با ثبات ظاهر نشد و اشتباهات بسیاری انجام داد. اتفاقاً یکی از دلایل افت سپاهان هم تزلزل نیازمند درون دروازه بود که انگار به چشم کادر فنی تیم ملی نیامده و آنها همچنان به عنوان دروازه‌بان دوم، روی او نظر دارند.

پورحمیدی هم با اینکه در بسیاری از دیدارها کلین‌شیت کرد اما در بعضی بازی‌ها هم اشتباهات بچگانه‌ای انجام داد که باعث شکست تراکتور شد. اینها به تیم ملی دعوت شده‌اند اما خبری از سیدحسین حسینی نیست. دروازه‌بانی که فصل را کم‌اشتباه سپری کرد اما حالا جایی در اردوی جدید تیم ملی ندارد.

حسینی کجاست؟ رضائیان و سحرخیزان چطور؟

در دفاع راست و به خصوص در جام ملت‌های آسیا، انتقادات بسیاری متوجه رامین رضاییان بود. او با اینکه در نفوذ فوق‌العاده است اما میل به هجوم در او باعث می‌شود تا در دفاع شکننده باشد. این موضوع را مقابل امارات در جام ملت‌های آسیا به وضوح مشاهده کردیم. جایی که تمام بازیکنان خط دفاع و حتی علیرضا بیرانوند رو به رضائیان به انتقاد از او پرداختند. با این حال درخشش رضائیان در لیگ می‌توانست منجر به دعوت از او به تیم ملی شود. قلعه‌نویی شاید می‌توانست رامین را برای انجام وظایف دفاعی متمرکز کند و از او دفاع راستی جدید بسازد که این اتفاق رقم نخورد و آریا یوسفی و صالح حردانی به او ترجیح داده شده‌اند.

در مرکز خط دفاع خبری از سامان فلاح نیست. مدافع گل‌گهر که برای جام ملت‌ها و در اقدامی عجیب به محمدامین حزباوی ترجیح داده شد، حالا جایی در اردو ندارد. به جای فلاح، عارف غلامی دعوت شده که در لیگ سطح پایین بوسنی حضور دارد و تازه ۲ ماه است که بعد از مدت‌ها دوری از فوتبال در زمین مشاهده شده است!

برای خط میانی سعید عزت‌اللهی مصدوم است و طبق پیش‌بینی نمی‌توانست در این اردو شرکت کند. با این حال باز هم خبری از احمد نوراللهی نیست و هافبک ۳۰ ساله الوحده امارات همچنان از حضور در تیم ملی محروم است. در بحث انضباطی البته که حق با امیر قلعه‌نویی و کادر فنی‌اش است.

برای خط حمله هم بازیکنانی دعوت شده‌اند که پیش‌بینی می‌شد. با این تفاوت که سعید سحرخیزان، ستاره جوان گل‌گهر دعوت نشده و به جای او محمدرضا آزادی در لیست قرار گرفته است. آزادی هم در لیگ درخشید اما سحرخیزان می‌توانست جای او را در لیست بگیرد. بخصوص که سن و سال کمتری نسبت به آزادی دارد و البته در کناره‌ها هم قادر است به میدان برود.

البته هر لیستی از هر مربی‌ای با انتقادهای فراوانی مواجه می‌شود. شما نمی‌توانید لیستی پیدا کنید که بدون نقص باشد اما روی بعضی نکات می‌شود بحث کرد و انتقاد. نمونه‌اش عدم دعوت از سیدحسین حسینی، آن هم با توجه به درخششی که در لیگ امسال داشت.

تیم ملی فوتبال ایران، پنجشنبه هفته جاری در مرحله مقدماتی جام‌جهانی میهمان هنگ‌کنگ است و سپس روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه پذیرای ازبکستان است. پیش از این صعود ایران و ازبکستان از گروه E قطعی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha