۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵
کد خبر: 85497545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری خراسان رضوی: سلامت انتخابات اولویت است

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش برای سلامت انتخابات و جلب مشارکت حداکثری ضروری و مورد تاکید است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا زرندی روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی افزود: دشمن به طور جدی در حال فعالیت است تا مشارکت مردم کم شود و درگیری و تنش در جریان انتخابات ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شهادت رییس‌جمهور خدوم آیت الله رییسی، جو خاصی را در کشور حاکم کرد و موجب شد اتحاد مردم و مسوولان بیشتر شود، از این رو مشارکت بالا در انتخابات پیش‌بینی شده است.

در این نشست موضوعاتی از جمله ایجاد زمینه برابر برای تبلیغات نامزدها، اطلاع رسانی نسبت به قوانین مربوط به انتخابات از طریق رسانه ها، برخورد با تخلفات انتخاباتی، ایجاد زمینه برای برگزاری جلسات فعالان حوزه انتخابات و گفت وگوهای میدانی بررسی شد.

با تصویب روسای قوای مقننه و قضابیه و سرپرست قوه مجریه و نیز تأیید شورای نگهبان، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات از ۱۰ خردادماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. پس از آن شورای نگهبان در مدت هفت روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند و اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه منتشر خواهد شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۲۳ خردادماه آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت هشتم تیرماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار و نهمین ربیس جمهور با رأی مستقیم مردم برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha