فیلم | طرح تفصیلی شهر مراغه ابلاغ شد

مراغه- ایرنا- شهردار مراغه گفت: طرح تفصیلی شهر ابلاغ شد و این طرح از فردا در شهرداری مبنا قرار می‌گیرد تا شهروندان خدمات مطلوب‌تری دریافت کنند.

«شهرام مروتی» شامگاه یکشنبه در پایان جلسه شورای اسلامی شهر به خبرنگار ایرنا گفت: از این پس در خصوص تمامی معابر، پروانه‌های ساختمانی و کاربری‌ها بر مبنای طرح تفصیلی جدید اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود ۱۰۳ هکتار از مساحت باغات محدوده شهری افزایش یافته است تا گام‌های موثر برای حفظ هویت باغ‌شهری مراغه برداشته شود.

فیلم | طرح تفصیلی شهر مراغه ابلاغ شد
نمایی از باغ‌شهر مراغه

شهردار مراغه با بیان اینکه اجرای طرح تفصیلی از مهم‌ترین ابزارهای ساماندهی شهر به شمار می‌رود، ادامه داد: همچنین در این طرح ۴۰ هکتار از اراضی حریم شهر به محدوده شهر اضافه شده است.

«مروتی» افزود: طرح تفصیلی شهر مراغه سال گذشته در صحن کمیسیون ماده ۵ و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصویب شده بود.

به گزارش ایرنا طرح جامع شهر مراغه در سال ۱۳۹۲ شمسی مصوب شد و طرح تفصیلی نیز پیرو آن تدوین، و با وقفه حدود ۱۰ ساله و طی سال گذشته به تصویب رسید.

طرح تفصیلی طرحی است که بر پایه ضوابط و معیارهای طرح جامع شهری، تهیه و تنظیم می‌شود و در آن با تنظیم برنامه‌های مفصل، نحوه استفاده از اراضی شهری مشخص می‌شود.

همچنین در این طرح میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری، وضعیت تفصیلی شبکه حمل و نقل، توسعه، نوسازی، بهسازی و حل موانع شهری با تعیین دقیق مساحت زمین و همراه با جزئیات تعیین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha