۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85497906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال آب سد طالقان به قزوین آغاز شد + فیلم

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85497906
انتقال آب سد طالقان به قزوین آغاز شد + فیلم

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: فاز نخست طرح انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان با همت دولت سیزدهم آغاز شد و به کام مردم استان رسید.

منصور ستوده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع آبرسانی از سد طالقان یک طرح بزرگ استانی به شمار می رود که تقریبا یک دهه بلاتکیف بود و در دولت سیزدهم به مرحله اجرا و بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: طرح از چندین بخش عمده شامل خط انتقال به طول ۳۲۰ کیلومتر، تصفیه خانه با دبی سه هزار لیتر بر ثانیه و یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی تشکیل شده است.

ستوده اضافه کرد: فاز نخست انتقال آب از سد طالقان به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال از محل حمایت‌های دولت سیزدهم به شهرستان آبیک رسید.

این مسوول با بیان اینکه طرح انتقال آب از سد طالقان هم اکنون ۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در فاز دوم قصد طرح باید از دوراهی آبیک تا شهر مهرگان به طول ۳۵ کیلومتر لوله گذار صورت پذیرد که به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ستوده به انتخاب پیمانکار طرح نز اشاره کرد و یادآور شد: برای ۳۵ کیلومتر خط انتقال تا شهر مهرگان، ۱۰ کیلومتر ابتدایی آزادسازی شده تا شرایط برای حفاری و لوله گذاری آماده باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اعتبار کلی طرح انتقال آب از سد طالقان را ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: یکی از مهم ترین موضوعات استان در حوزه توسعه زیرساختی، تامین اعتبار این طرح است که باید از روش‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره برد.

گفتنی است، طرح انتقال آب از سد طالقان با هدف آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در استان قزوین آغاز شده تا بتواند ۶۰ میلیون متر مکعب آب سد طالقان را برای آشامیدن در اختیار مردم استان قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha