۸ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۱۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85491655
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح‌های آبی قزوین با اعتبارات سفر رییس جمهور درحال اتمام است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: طرح‌های توسعه منابع آبی استان شامل سدهای بالاخانلو و نهب و همچنین طرح انتقال آب از سد طالقان با کمک اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور درحال اتمام است.

منصور ستوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سد بالاخانلو در نیمه نخست سال جاری آبگیری خواهد شد، اظهار کرد: اعتبارات مصوب سفر ریس جمهور برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال بود که یک هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد و هم اکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده به آمادگی سد نهب برای افتتاح و بهره برداری اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات مصوب برای طرح سد نهب ۲ هزار میلیارد ریال بود که یک هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص داده شد و هم اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسوول در خصوص کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز بیان کرد:‌ اعتبارات مصوب برای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با تخصیص ۷۰۶ میلیارد ریال هم اکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ با این نکته که هفت کیلومتر ابتدایی شبکه آبیاری سد نهب آماده افتتاح و بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در خصوص آبرسانی به استان از سد طالقان نیز تشریح کرد: انتقال آبرسانی به شهر آبیک تمام شده و برای ادامه آبرسانی به سمت قزوین نیازمند جلب مشارکت سرمایه گذار از بخش خصوصی هستیم.

گفتنی است، طرح انتقال آب از سد طالقان برای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا، سد بالاخانلو با هدف تامین آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستا و سد نهب با هدف آبیاری زمین‌های پایین دست کشاورزی در تاکستان و بویین زهرا از عمده طرح‌های آبی استان به شمار می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha