تبدیل ۶۰ درصد از سیم های مسی شبکه برق اردبیل به کابل خودنگهدار

اردبیل_ایرنا_مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت:۶۰ درصد از سیم های مسی شبکه برق این استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و طبق برنامه ریزی تا پایان امسال و یا نیمه اول سال آینده کل شبکه اصلاح خواهد شد.

حسین قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق در استان اظهار کرد: روز شنبه بیشترین میزان مصرف برق در استان اردبیل به میزان ۴۰۹ مگاوات ثبت شد که علت آن افزایش دمای هوا بوده است.

وی با بیان اینکه هر درجه افزایش دما میزان مصرف برق را یک هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش می دهد،گفت: در راستای مدیریت مصرف انرژی از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور برنامه مدیریت مصرف برق در ادارات و دستگاه های اجرایی کشور اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: در این راستا ساعات کار ادارات از ساعت ۶ تا ۱۳ تعیبن شده و دستگاه های اداری موظف هستند در ساعات اداری ۴۰ درصد و در ساعات غیراداری ۷۰ درصد در مصرف برق نسبت به سال۱۴۰۰ صرفه جویی کنند.

قدیمی ادامه داد: علاوه بر این ۹۰ درصد دستگاه های اجرایی موظف به نصب کنتورهای هوشمند قابل رویت شده اند و با دستگاه هایی که در این زمینه اقدام نکنند برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با تاکید بر لزوم همکاری مشترکان خانگی و تجاری برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان گفت: بیش از ۴۵ درصد مصرف برق استان اردبیل مربوط به مشترکان خانگی و تجاری است و عبور موفق از اوج مصرف برق در کشور مستلزم همراهی مشترکان خانگی و تجاری است.

وی با بیان اینکه اوج مصرف برق در روز بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ و در ساعات شب بین۲۰ تا ۲۳ است، گفت: لازم است شهروندان در ساعات روز از نور طبیعی استفاده کنند و در ساعت شب هم ضمن پرهیز از استفاده از وسایل برقی پرمصرف لامپ های اضافه را خاموش کنند.

قدیمی همچنین درباره اصلاح شبکه توزیع برق استان اردبیل گفت: در این زمینه ۲ طرح با عنوان طرح بهارستان در دست اجراست که بر اساس آن هر سال شبکه ۱۰۰ تا ۱۵۰ روستا اصلاح می شود.

وی افزود: علاوه بر این طرح تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان در دست اجراست که تاکنون ۶۰ درصد شبکه اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: طبق برنامه تا پایان سال جاری و یا نیمه اول سال آینده کل سیم های مسی شبکه برق استان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha