۱۵۵۰ متقاضی بخش کشاورزی خراسان‌ رضوی نصب نیروگاه خورشیدی را آغاز کردند+ فیلم

مشهد -ایرنا- مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و ۵۵۰ متقاضی برای نصب نیروگاه خورشیدی از محل طرح نهضت ملی “تولید محصول سبز با برق سبز” در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا از شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهدی مرزبانی روز سه‌شنبه افزود: در این راستا هزار و ۵۳۰ بازدید اولیه از محل احداث نیروگاه های خورشیدی در خراسان رضوی به ظرفیت ۶۵ مگاوات انجام شده و ۷۷ متقاضی با این شرکت قرارداد خرید تضمینی منعقد کرده اند.

وی بیان کرد: در این راستا روز گذشته نخستین کارگاه آموزشی «اگری سولار» ویژه نصب نیروگاه‌های خورشیدی در محل چاه های کشاورزی به همت شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی که در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، ۳۰۰ نفر از پیمانکاران نیروگاه های خورشیدی و برخی از کشاورزان و مالکان چاه های کشاورزی از سراسر کشور حضور داشتند.

مرزبانی گفت: تعدادی از پیمانکاران خبره در زمینه نصب نیروگاه خورشیدی در این کارگاه، آموزش های لازم را به شرکت کنندگان در این خصوص ارایه دادند.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه های خورشیدی برای تامین برق چاه های کشاورزی، نصب این نیروگاه ها را در اردیبهشت ماه به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه های خورشیدی برای تأمین برق چاه های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه های کشاورزی می توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل های خورشیدی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha