آنروا: آب شیرین‌کن‌های نوار غزه از کار افتاد

تهران- ایرنا- آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) اعلام کرد که همه ساکنان نوار غزه به دلیل نبود آب ناشی از توقف فعالیت دستگاههای آب شیرین‌کن این منطقه با خطر مرگ روبرو هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، آنروا در بیانیه ای افزود: فعالیت دستگاه‌های آب شیرین‌کن صنعتی در سراسر نوار غزه به دلیل نبود سوخت متوقف شده است.

این آژانس اضافه کرد: همه ساکنان این منطقه برای زنده ماندن می جنگند و خانواده ها و کودکان مسیرهای طولانی را برای پیدا کردن آب می پیمایند.

در این بیانیه آمده است: ساکنان نوار غزه برای زنده ماندن به آب نیاز دارند و اسرائیل باید شرایط دستیابی آن ها به آب را فراهم کند.

پیشتر معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه با توجه به بسته بودن گذرگاه های نوار غزه و ممانعت رژیم صهیونیستی از کمک رسانی بویژه به شمال این منطقه هشدار داد که قحطی در شمال نوار غزه نزدیک است.

«مارتین گریفیتس» افزود: ساکنان نوار غزه با بحرانی غیر قابل تحمل در سایه بسته بودن گذرگاه ها و نبود کمک ها در شمال نوار غزه رو به رو هستند.

وی ادامه داد: ساکنان شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز در جهنم به سرمی برند و ۶۰۰ هزار نفر از آنها در روزهای گذشته مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

گریفیتس تصریح کرد: آنچه در غزه روی می دهد، نقض قانون بشردوستانه بین المللی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha