۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85499308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود تورهای گردشگری به کردستان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا-معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ورود تورهای گردشگری به استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا، آرمان وطن دوست روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری ورود بیش از ٧٠ تور گردشگری به استان ثبت شده است.

وی افزود: براساس گزارش احصا شده در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان، آمار تورهای ورودی گردشگران داخلی به کردستان بیش از ۲ هزار نفر بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل چشمگیری داشته است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این تورهای گردشگری از شهرهایی همانند تهران، مشهد، مازندران و گیلان وارد استان شده‌اند، گفت: خوزستان، شیراز، همدان، زنجان، کرج، اصفهان، تبریز، ارومیه، اردبیل، لرستان و مهاباد شهرهای دیگری هستند که بیشترین تور را به کردستان اعزام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: طبیعت بکر و شرایط آب و هوایی مناسب، جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان، برگزاری مناسبت‌های مختلف و نمایشگاه‌های متعدد در استان باعث شد تا شاهد افزایش تورهای ورودی به کردستان باشیم.

وطن دوست یادآور شد: با توجه به فعالیت تعداد قابل توجهی از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در استان، گاهی برخی از افراد با ترفندهایی و بدون اخذ مجوزهای رسمی، اقدام به برگزاری تور می‌کنند که به‌هیچ عنوان قانونی نیست.

وی اضافه کرد: این نوع از تورها که با عناوینی مانند تورهای طبیعت‌گردی و کوهنوردی، دانشجویی، نمایشگاهی، زیارتی و نظایر آن‌ها همراه هستند، هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه اقدامات لازم با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه استان در راستای برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری و طبیعت‌گردی انجام شده است، گفت: به افرادی که قصد سفر به کردستان را دارند توصیه می‌شود خدمات مسافرتی مورد نظر خود را از دفاتر مجاز و معتبر استان دریافت کنند.

وی اظهار کرد: تامین امنیت گردشگران از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در صنعت گردشگری است که امیدواریم با افزایش انسجام و هماهنگی میان بخش خصوصی و دولتی بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده این مجموعه که همان رضایت‌مندی گردشگران و مسافران است، دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha