دمای هوای قم افزایش می‌یابد

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85499353
دمای هوای قم افزایش می‌یابد

قم - ایرنا - مدیرکل هواشناسی قم گفت: دمای هوای قم در روزهای آینده افزایش یافته و در هفته پیش‌رو به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مهران حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای قم طی امروز و فردا تغییر زیادی نخواهد داشت و در حدود ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد بود اما از روز جمعه دمای هوای استان رو به گرم‌تر شدن خواهد رفت.

وی ادامه داد: عصر امروز و فردا، ناپایداری هوا را برای آسمان استان پیش‌بینی می‌کنیم که از جمله احتمالات در این شرایط وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق‌های موقتی و ایجاد گرد و خاک‌های محلی است. در این رابطه هشدار زرد برای انجام اقدام‌های لازم صادر شده‌است.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha