رویکرد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، هدایتی و نظارتی است

بوشهر- ایرنا- مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج فارس گفت: رویکرد این دفتر ، نسبت به اظهار نظرها و عملکرد در فضای حقیقی و مجازی، نگاهی هدایتی و نظارتی است به این معنا که با برنامه ریزی و برگزاری جلسات هم اندیشی، کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی مسیر صحیح بیان دیدگاه‌ها را تبیین کرده و هموار می‌کند.

به گزارش ایرنا رضا جمالی روز چهارشنبه در بیانیه ای پیرامون اتفاقات اخیر در دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: امروز شاهد ظهور و بروز تفکر مقاومت در نقاط مختلف جهان هستیم که نمونه بارز این امر، خیزش جوانان و دانشجویان ظلم ستیز و حامی مردم مظلوم فلسطین، در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا است این امر نشان دهنده تأثیرگذاری عمیق تفکر ناب امامین انقلاب در نسل‌های مختلف در سراسر جهان است.

وی یادآور شد: همان طور که حضرت امام (ره) فرمودند: «دانشگاه مبدأ تحولات است» (صحیفه امام ج ۸ ص ۶۴) که بحمدالله اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌های استان بوشهر، ولایتمدار و پیشرو در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و معنوی و در همه زمینه‌ها تحول آفرین و منشا تحولات مثبتی هستند.

جمالی تصریح کرد: بدیهی است اگر خدای نکرده اهانتی به مقدسات به‌ویژه ولایت مطلقه فقیه، توسط هر فردی صورت پذیرد، با راهکار و ابزار قانونی مانند کمیته انتظامی و انضباطی که در دانشگاه وجود دارد، عمل می‌شود.

وی ادامه داد: در مسئله پیش آمده، با نگاه هدایتی با برخی اساتید مرتبط با موضوع جلساتی گرفته شد، در نتیجه ضمن اینکه بیان شد قصد هیچ گونه اهانتی نسبت به مقدسات جمهوری اسلامی نبوده است، مقرر شد که شیوه نگارش در فضای مجازی متناسب با حفظ احترام به همه مقدسات به ویژه جایگاه والای ولایت مطلقه فقیه باشد و در صورت داشتن نظریه، نقد منصفانه به همراه ارائه راهکار داشته باشند؛ همان طور که مقام معظم رهبری (حفظه الله) در دیدار تشکل‌های دانشجویی سال ۹۶ فرمودند؛ «اگر نقدی دارید بگویید، اما راهکار هم برای حل مشکلات داشته باشید».

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج فارس گفت: از اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه خلیج فارس تقاضا دارم با حفظ و تقویت وحدت اقشار مختلف مردم بزرگوار استان ولایتمدار بوشهر، زمینه را برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو فراهم آورید.

جمالی افزود: دانشگاه خلیج فارس در چشم انداز بین المللی نظام رتبه بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۳ حائز رتبه سوم و از دانشگاه‌های پر استناد برتر جهان است و در عرصه‌های مختلفی مانند فرهنگی رتبه پنجم کشوری است.

وی با قدردانی از دغدغه‌مندی رسانه های فعال انقلابی و برخی بزرگان استان در صدور پیام بیان کرد: اساتید این دانشگاه و برخی دانشجویان در کشور و استان بوشهر دارای مسئولیت‌های پر اهمیت هستند که مایه افتخار و مباهات است.

به تازگی مباحثی در مورد پیام‌های برخی اساتید دانشگاه خیلج فارس در مورد حکومت اسلامی در فضای رسانه ای استان مطرح شده بود که واکنش هایی به همراه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha