۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85565843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر خواستار توسعه رشته های دانشگاه آزاد در این استان شد

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان توسعه رشته‌های دانشگاهی در زمینه هوا و فضا، اقتصاد دانش‌بنیان، هسته‌ای، علوم و فنون دریایی و زیر رشته‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی ضروری است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری روز دوشنبه در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، گستره علم و فناوری در سطح کلان کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی در این مهم، پیشران و پیشگام است و توانسته ثمرات خوبی در فضای علمی کشور ایجاد کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تولید علم در عرصه‌های مختلف، تبدیل علم به فناوری، کارآفرینی، تبدیل علم به ثروت و در کلان، نگاه راهبردی به مقوله علم به اقتدار علمی کشور در سطح منطقه، بیافزاید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی باید در افق ۱۴۲۰ مطابق مطالبات رهبری، ایران اسلامی به جایگاه برتر علمی منطقه قرار گیرد و به رتبه ۱۰ کشور برتر علمی جهان، دست یابد.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: آرامش مدیریتی، بلندنگری، آینده‌نگری زیرساختی در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار و نیز تولید و اجرا اموری که به خودکفایی دانشگاه کمک می‌کند تا دانشگاه را در افق مطلوب خود قرار گیرد، به خوبی در دانشگاه واحد بوشهر نمایان است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در منطقه خلیج فارس یک الگو و قدرت جذب دانشجو از منطقه خلیج فارس را دارا باشد، گفت: این دانشگاه باید در کانون تحقیقات پژوهش‌های کلان و راهبردی در عرصه مدیریت علم در منطقه خلیج فارس قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استان بوشهر جزء مناطق ویژه پنج گانه علم فناوری در کشور و نخستین استانی است که سند جامع توسعه دانش بنیان آن در شورای عالی انقلاب اسلامی به تصویب رسیده، از این‌ رو دارای جایگاه خاصی است و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به یکی از بندهای دستور جلسه در خصوص، ساخت مجتمع جدید آموزشی در شهر بوشهر، تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شهر بوشهر، پراکندگی ساختمانی دارد که نیاز است با تجمیع و ایجاد زیرساختی استاندارد، ضمن بهبود اداره امور، روند متعالی خود را ادامه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha