نمایندگان کشورمان برای ورودی المپیک از جان مایه می‌گذارند

تهران- ایرنا- مربی رده‌های پایه تیم‌های ملی دوومیدانی بانوان گفت: فدراسیون در این مدت کم که همه تحت فشار هستند باید مسابقاتی را در نظر بگیرد که نمایندگان کشورمان به امتیاز لازم برسند، چرا که کسب سهمیه المپیک واقعا مهم است و از جان مایه می‌گذارند.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا روزهای ۹ تا ۱۲خرداد ماه با حضور کشورهای منطقه غرب آسیا در بصره عراق برگزار شد. تیم‌ملی دوومیدانی کشورمان با ۴٠ مدال رنگارنگ، قهرمان این دوره از مسابقات شد.

لیلا ابراهیمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی دوومیدانی در مسابقات غرب آسیا، اظهار داشت: اولین بار بود که این تعداد ورزشکار اعزام شد. این بهترین فرصت برای ملی‌پوشان جوان و مستعد بود تا خودشان را محک بزنند و در یک مسابقه بزرگ و رسمی حضور یابند.

وی افزود: رکورد نمایندگان کشورمان در بیشتر ماده‌ها خوب بود و تصور اینکه بگوییم چون به میزبانی عراق برگزار شد، سطح آن بالا نبود، اشتباه است. این پیکارها انگیزه‌ای بود که تیم ایران متشکل از نفرات جوان اعزام شود و نتایج خوبی کسب کردند و اتفاق خوب دیگر اینکه بعد از برگشت، فدراسیون به همه آنها جایزه داد.

مربی رده‌های پایه تیم‌های ملی دوومیدانی در واکنش به این موضوع که چرا همه دوومیدانی‌کاران در غرب آسیا توانستند به مدال برسند، خاطرنشان کرد: در برخی مواد نفرات کمی حضور داشتند. در آستانه بازی‌های المپیک و مسابقات کسب سهمیه قرار داریم و ورزشکاران در مسابقات مهم شرکت می‌کنند تا به امتیاز برسند. با این وجود مسابقات غرب آسیا برای نمایندگان کشورمان، فرصت خیلی خوبی بود تا برای رکوردهای بهتر بیشتر تلاش کنند.

نمایندگان کشورمان برای ورودی المپیک از جان مایه می‌گذارند

وی همچنین درباره عملکرد ورزشکاران المپیکی در انتخابی المپیک یادآور شد: ورزشکاران المپیکی ما عاقل، بالغ، باتجربه و دنیا دیده هستند و به مسابقات بزرگی اعزام شدند. الان همه آنها تحت فشار هستند و حتی ورزشکاران برتر جهان هم تحت فشار هستند زیرا ورودی المپیک سخت است و همه نخبگان دنیا شرکت می‌کنند و برای کسب سهمیه فراز و نشیب زیادی وجود دارد و فضایی نیستند که در یک سطح عالی باقی بمانند و نگاه داشتن چنین شرایطی سخت است.

ابراهیمی ادامه داد: شرایط مسابقات و آب و هوا هم تاثیرگذار است اما ورزشکاران منتخب المپیک باتجربه هستند و همه چیز آنها برنامه‌ریزی شده است. اینکه مسابقه‌ای را خوب یا بد شرکت کردند، باید از خود ورزشکاران بپرسید زیرا مبتدی نیستند و با مربیان معمولی کار نمی‌کنند.

وی گفت: فدراسیون در این مدت کم که همه تحت فشار هستند باید مسابقاتی را در نظر بگیرد که نمایندگان کشورمان به امتیاز لازم برسند. مسیر، مکان و فضای مسابقه در مدت کوتاه برای کسب امتیاز خیلی تاثیرگذار خواهد بود. این نیست که بگوییم تلاش نمی‌کنند، حتی مریم طوسی در آمریکا و حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحی همه در تلاش هستند و برای آنها ورود به المپیک واقعا مهم است و از جان مایه می‌گذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha