حدود ۶ هزار تماس با ۱۹۰/بهداشت محیط بیشترین و تخلفات تعرفه‌ای کمترین شکایات بودند

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از برقراری روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تماس با سامانه ملی ۱۹۰ خبر داد و گفت: تعداد تماس‌های مردم با این سامانه در روزهای تعطیل و اواخر هفته کمتر است.

به گزارش ایرنا از وبدا، علیرضا رحیم نیا با بیان اینکه همکاران ما در سامانه ۱۹۰، از خوش برخوردترین نیروهای وزارت بهداشت هستند، افزود: همکاران ما با نهایت احترام و تکریم با مردم صحبت می کنند و تمام مواردی که نیاز به پیگیری دارد، طبق روال انجام می شود. برخی از تماس ها با راهنمایی همکاران پایان می یابد.

وی ادامه داد: برخی تماس ها نیاز به پیگیری از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دارد بنابراین در تماس هایی که در سامانه ۱۹۰ ثبت می شود، یک کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال و نتیجه پیگیری نیز با همان کد رهگیری، قابل مشاهده است.

رحیم نیا با اشاره به فعالیت ۹ خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (۱۹۰)، خاطرنشان کرد: خط ۱ مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی، خط ۲ مربوط به شکایات بهداشت محیط و حرفه ای، خط ۳ مربوط به شکایات و راهنمایی های دارویی، خط ۴ مربوط به حوزه درمان، خط ۵ مربوط به تعرفه خدمات پزشکی، خط ۶ مربوط به قانون جوانی جمعیت، خط ۷ مربوط به رسیدگی به شکایات نیروهای حوزه سلامت، خط ۸ مرطوب به وام بانک جهانی و خط ۹ مربوط به رسیدگی به شکایات از مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی مردم در سامانه ۱۹۰ مربوط به بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و اصناف مختلف است که این موارد در همان روز، پیگیری می شود.

وی شکایات مربوط به تخلفات تعرفه ای و اضافه دریافت در مراکز درمانی را بسیار اندک دانست و گفت: درصد موارد شکایات مردم با سامانه ۱۹۰ در این خصوص بسیار پایین است بنابراین از نیروهای درمانی به ویژه در مراکز درمانی دولتی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، تشکر می کنیم.

رحیم نیا از تدوین و اجرایی شدن آیین نامه عملکرد روسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد و گفت: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله انجام شده و بر اساس شاخص ها، مدیران ارزیابی می شوند و نتایج آن به وزیر بهداشت اعلام می شود. همچنین بازرسی های دوره ای و سرزده از دانشگاه ها انجام می شود.

کسب رتبه اول میز خدمت وزارت بهداشت

وی با اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت، گفت: بیش از ۶۰ درصد از مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارتخانه، قابل انجام است اما در برخی موارد نیاز به پیگیری و مراجعه افراد به معاونت ها وجود دارد که این کار انجام می شود. در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاه های اجرایی و زیرمجموعه های ریاست جمهور، حائز رتبه اول شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha