مسوولان گلستان پای توسعه استان ایستاده‌اند

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: ما مسوولان استان محکم پای حل مسائل و توسعه همه جانبه منطقه ایستاده و با کسی تعارف نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در نشست بررسی خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان، اظهار کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان گلستان برخی چالش‌های مهم و طرح‌های کلان وجود دارد که همه مسئولان باید با انسجام و وحدت پیگیر حل آنها باشند.

وی با بیان اینکه حق مردم گلستان پیشرفت و توسعه همه جانبه است، ادامه داد: در سفر آخر شهید آیت‌الله رئیسی به استان گلستان، ۳ هزار طرح توسعه‌ای برای این استان در نظر گرفته شده بود.

استاندار گلستان حل مشکل کم‌آبی در جای جای استان را از اولویت مهم دولت سیزدهم خواند و از تامین آب شرب کلاله در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این در حالی است که برنامه تامین آب شرب این منطقه برای سال ۱۴۱۴ دیده شده است.

وی ادامه داد: با وجود تلاش بی‌وقفه و توجه ویژه دولت سیزدهم برای پیشرفت استان گلستان، برخی سنگ‌اندازی‌ها در اجرای طرح‌های مهم و زیرساختی از جمله طرح گردشگری آشوراده و راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان وجود داشت ولی مسوولان استان محکم پای توسعه این طرح‌ها ایستاده‌اند.

زنگانه همچنین با اشاره به تدبیر دولت سیزدهم در خرید تضمینی کلزا با مشارکت بخش خصوصی گفت: دولت سیزدهم حمایت از بخش کشاورزی را وظیفه خود می‌دانست و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کلزا از جمله این حمایت‌ها بود که در این راستا امسال خرید جو را نیز با قیمت کیلویی ۱۰۰ هزار ریال خریده می‌شود.

وی افزود: براساس گزارش دریافتی از دستگاه های مرتبط و تدبیر اندیشیده شده، روند تخلیه گندم در مراکز خرید تضمینی استان به صورت روان و همچون سال‌های زراعی قبل نیست.

استاندار گلستان همچنین خواستار اطلاع‌رسانی و نظارت بیشتر در توزیع بذر سویا میان کشاورزان استان شد و گفت: با مسوولانی که کوتاهی در توزیع بذر سویا در استان داشته باشند، برخورد قانونی خواهد شد.

زراعت سویا در گلستان بعد از برداشت گندم، کلزا و جو در نواحی جنوبی استان و به عنوان کشت دوم به اجرا در می‌آید.

مسوولان گلستان پای توسعه استان ایستاده‌اند

پرداخت ۱۳ درصد از مطالبات کلزاکاران در گلستان

مدیر تعاون روستایی گلستان نیز گفت: ۴هزار و ۱۰ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران این استان معادل ۱۳ درصد پرداخت شده است.

محمدرضا جامی افزود: در سال زراعی جاری ۹۳ هزار و ۷۰۰ تُن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این استان توسط مراکز خرید تضمینی تعاون روستایی و کارخانه‌ها خریده شده است.

به گفته وی کار خرید کلزا از کشاورزان استان از ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون طبق گزارش مسوولان جهادکشاورزی استان ۹۲ درصد از محصول در اراضی زیر کشت در منطقه برداشت شده است.

امسال در استان گلستان ۴۸ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته است که پیش بینی تولید ۱۲۰ هزار تُن می‌شود.

دولت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را ۳۵۰ هزار ریال تعیین کرده است.

کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید برای تغذیه و از کنجاله آن نیز برای خوراک دام استفاده می‌شود.

استان گلستان از قطب‌های مهم تولید کلزا در کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha