تکواندو قزوین با کسب ۵۲ مدال دستاورد راضی کننده ای داشته است

قزوین - ایرنا - دبیر هیات تکواندو استان قزوین گفت: کسب ۵۲ مدال رنگارنگ طی ۲ سال گذشته از سوی تکواندوکاران قزوینی توانسته دستاورد قابل توجه و راضی کننده ای را این رشته ورزشی در استان رقم بزند.

مجتبی حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ۹ مدال طلا، ۱۸ نقره و ۲۵ برنز تکواندوکاران قزوینی در بخش های مبارزه، نمایشی و شکستن اجسام سند پرافتخار این رشته رزمی در استان است که این مساله بیانگر وجود استعدادهای بی شمار و علاقه مندان به این رشته است.

وی یادآور شد: تکواندو به عنوان یک ورزش رزمی، بیشتر در مباحث دفاعی کاربرد دارد و تمرکزش بر ضربات پا و بعد حرکات دست است و در مسابقات ورزشی حتما از وسایل ایمنی استفاده می شود و به همین دلیل ورزشکاران این رشته ورزشی آسیب دیدگی های آنچنانی نسبت به دیگر ورزش ها ندارند.

به گفته وی، هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ بیمه شده ورزشی در رشته تکواندو استان قزوین فعالیت دارند که ۲ هزار و ۶۰۰ تکواندوکار را بانوان و یک هزار و ۹۰۰ علاقه مند به این رشته را نیز آقایان تشکیل می دهند.

حبیبی خاطرنشان کرد: گفت: تبلیغ در جهت جذب به این رشته پرهیجان در فضای مجازی و نیز در سطح شهرهای استان باعث شده تا گرایش شهروندان برای عضویت در این رشته ورزشی بیشتر شود تا جایی که تنها در سال گذشته تعداد ورزشکاران بیمه شده ما حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کردند.

وی ادامه داد: در حوزه قهرمانی نیز امسال مهرداد برخورداری یکی از تکواندوکاران ما به مسابقات المپیک راه یافت و فاطمه صفرپور به عنوان بهترین نوجوان مربی آسیا و پروین کشاورز نیز مربی تیم ملی نونهالان در مسابقات جهانی در این استان فعالیت دارند.

حبیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکواندوکاران قزوینی در ۲۰ سالن ورزشی این استان مشغول به تمرین هستند، تصریح کرد: سالن هایی که در اختیار ورزشکاران ما قرار دارند با توجه به حجم گسترده تعداد ورزشکاران به هیچ عنوان پاسخگو نیستند و امیدواریم در ادامه راه و با حمایت مسوولان استانی بتوانیم سالن های مناسب تری را در اختیار جامعه ورزشی تکواندو قرار دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha