۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85500271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مولدسازی در خراسان رضوی زمینه ساخت پنج هزار کلاس را فراهم می‌کند

تایباد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: اجرای قانون مولدسازی و تجاری سازی املاک و مستغلات آموزش و پرورش بستر ساخت پنج هزار کلاس درس در این استان را فراهم می کند.

سید امیر شوشتری روز پنجشنبه در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه ساز تایباد افزود: اجرای طرح مولد سازی یکی از مهترین برنامه های دولت سیزدهم است که می تواند نقش زیادی در جبران کمبود فضاهای آموزشی خراسان رضوی داشته باشد.

وی اظهار کرد: با همراهی مسوولان و پیگیری دستگاههای متولی خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی در خراسان رضوی انجام و زیرساختهای لازم در این حوزه فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: سند دار کردن املاک آموزش و پرورش استان یکی از مهمترین برنامه های پیش روی این اداره کل است و اداره حقوقی و املاک آموزش و پرورش خراسان رضوی بزرگترین حوزه فعال در بین واحدهای مشابه خود در سطح کشور است.

زمینه ساخت پنج هزار کلاس درس با مولدسازی در خراسان رضوی فراهم می شود

فرماندار تایباد هم در این همایش گفت: طی سه سال گذشته ۲۹ فضای آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی کلنگ زنی و افتتاح شده است.

مهدی شیردل افزود: افزایش سطح خدمات آموزشی، تعلیم و تربیت یکی از مهمترین برنامه های دولت است که در این راستا و در بازه زمانی گذشته از فعالیت دولت سیزدهم، ساخت ۱۴۹ کلاس درس شهری و روستایی در این خطه مرزی آغاز شده و یا به بهره برداری رسیده است.

وی به نقش خیرین مدرسه ساز در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: به رغم این که تایباد در یکی از مناطق محروم و مرزی کشور قرار گرفته است، همت بلند خیرین مدرسه ساز این شهرستان توانسته کمبود فضاهای آموزشی را به حداقل برساند و این نیک اندیشان در این راستا همچنان در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.

او اظهار کرد: هم اکنون در کنار سایر طرح‌های خیرساز شهرستان، از سوی موسسه خیریه خادمین علی ‏ابن ابی‏ طالب ( ع ) سه فضای آموزشی در قالب ۱۸ کلاس درس در روستاهای "پساوه"، محسن آباد و "کرات" این شهرستان در حال ساخت است که برای بهره برداری نهایی از این مکان های آموزشی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

نماینده مردم شهرستانهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد نیز در این همایش گفت: همت والای خیرین در همه عرصه های محرومیت زدایی در کنار اقدامات دولت بی بدیل است و مردم تایباد در این حوزه از خود کارنامه درخشانی به یادگار گذاشته اند.

عثمان سالاری افزود: به برکت نیروهای مسلح و ساکنان مناطق مرزی است که جای جای مرزهای شرقی کشور از امنیت پایداری برخوردار است و دولت نیز در همه بخشها باید نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشد.

تفاهمنامه ساخت ۲ فضای آموزشی خیرساز با ۱۲ کلاس درس و اهدای هزار متر مربع زمین در روستای خیرآباد و ساخت فضای آموزشی با ۶ کلاس درس در روستای "پشته" در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه ساز تایباد، به امضاء رسید.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد افزون بر ۳۵ هزار و ۹۰۰ دانش آموز با ۲۰۶ فضای آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha