۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85493235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: امکانات بهداشتی و درمانی تایباد جوابگوی نیاز بیماران نیست

تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: متاسفانه بستر و زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان فراهم نشده است و امکانات و تجهیزات درمانی هم جوابگوی نیاز بیماران نیست.

مهدی شیردل روز چهارشنبه در نشست مجمع خیران تایباد افزود: افزون بر ۳۵ سال از فعالیت تنها بیمارستان این منطقه گذشته که قدمت زیاد و فرسوده بودن این فضای درمانی منجر به گلایه شهروندان این خطه مرزی شده است.

وی اظهار کرد: خدمات درمانی و پزشکی تایباد در شان شهروندانش نیست و شایسته است که مسوولان و دستگاههای متولی تا بازه زمانی ساخت بیمارستان جدید در تایباد که یکی از مهمترین مطالبات مردم این منطقه است نسبت به فراهم کردن برخی از امکانات درمانی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

فرماندار تایباد گفت: با وجود پیگیری های مکرر چندین ساله، وعده های مسوولان استانی و کشوری موضوع ساخت و راه‌اندازی بیمارستان جدید در این شهرستان هنوز محقق نشده است.

شیردل افزود: در راستای ساخت بیمارستان جدید در شهر تایباد زمینی به مساحت هشت هکتار پیش‌بینی شده که در حال طی کردن مراحل دریافت مجوزهای قانونی برای احداث آن هستیم.

وی به همجواری تایباد با افغانستان اشاره و اضافه کرد: تایباد در فاصله کمتر از ۱۸ کیلومتری نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان قرار دارد و گاهی بیماران و مصدومان حوادث احتمالی این کشور برای مداوا و درمان خود از طریق گذرگاه زمینی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند که بیمارستان خاتم الانبیای (ص) تایباد در ارائه خدمات به این افراد نیز آمادگی چندانی ندارد.

فرماندار تایباد گفت: شمار زیاد خانواده های غیربومی در این شهرستان به ویژه از نیروهای مسلح و نیاز آنها به خدمات ویژه حوزه بهداشت و درمان در مواقع ضروری می طلبد که دستگاههای متولی همت و تلاش خود را در این راستا دوچندان کنند.

شیردل به نقش سازنده خیرین حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در مواقع بحرانی خیرین حوزه بهداشت و درمان تایباد پای کار بوده اند و در عرصه های مختلف به درستی نقش خود را ایفا کرده اند و هم اکنون چندین طرح درمانی شهری و روستایی از سوی آنان در این شهرستان در حال ساخت است.

بیمارستان خاتم الانبیای (ص) تایباد ۱۳۴ تختخوابی است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha