نمایش "ترانه تلخ تارا" در اردبیل روی صحنه رفت

اردبیل - ایرنا - رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل از روی صحنه رفتن نمایش "ترانه تلخ تارا" با مضمونی برگرفته از داستان "سارا" نماد دختر محجوب آذربایجانی و با هدف ترویج فرهنگ صحیح ازدواج خبر داد.

غریب منوچهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: "آپاردی سئللر سارایی" ترانه‌ای فولکلور و معروف در استان‌های ترک زبان است و موضوع نمایش ترانه تلخ تارا به داستان زندگی سارا بر می‌گردد.

وی ادامه داد: این اثر که فریدون ولایی نوشته و توسط موسسه آکتورال اردبیل تولید شده مورد استقبال علاقه‌مندان به آثار نمایشی قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای این نمایش از ۱۶ خرداد در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل آغاز شده و تا پنجم تیرماه ( غیر از ایام شهادت ) در اردبیل و شهرستان‌های استان روی صحنه خواهد بود.

کارگردان نمایش ترانه تلخ تارا ادامه داد: نینا شاه محمدی، آیسان کاری و محدثه مولایی، فرهاد توفان، نعیم جوهرچی، یوسف فرزانه، علی علایی و شهزاد رنود بازیگران نمایش هستند و موسیقی زنده نمایش با هنرمندی ۲ گروه موسیقی ایرانی و آذربایجانی توسط یاشار هاشمی، محمدامین نوروزی ، مهدی صفوی ، مهران آخری، امیر مهدی علیزاده و امین صفوی اجرا می‌شود.

نمایش "ترانه تلخ تارا" در اردبیل روی صحنه رفت
غریب منوچهری کارگردان و احمد پروستان پیشکسوت تئاتر

منوچهری گفت: بهاره شهامتی، نوید اچگان، فرشید سلامت، تورال و طاها منوچهری، زهرا محمدی، سالار رحیمی، محسن جلیلی، سارا مقیمی و بهرام نصراللهی از عوامل نمایش هستند و نوید اچگان هم پوستر این اثر نمایشی را طراحی کرده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل نبود سالن تخصصی تئاتر و نیز نداشتن تئاتر دائمی در مرکز استان را بزرگترین دغدغه‌های اهالی این رشته هنری ذکر و اظهارامیدواری کرد مسئولان برای احداث سالن تخصصی تئاتر حداقل در مرکز استان همت کنند.

استان اردبیل در شمال ایران واقع شده و گروه‌های تئاتر و نمایش متعددی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha