۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85500442
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تیم فوتبال آزادی سمنان احیا می‌شود؟ + فیلم

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85500442
تیم فوتبال آزادی سمنان احیا می‌شود؟ + فیلم

سمنان - ایرنا - مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال شهریور ۱۴۰۲ در سفر به استان سمنان به درخواست مطالبه مردم این دیار کسب امتیاز تشکیل تیم لیگ دسته یک به یاد شهدای تیم آزادی سمنان را وعده داد که با گذشت یکسال، این طرح همچنان روی میز است و مردم تسریع در تحقق این وعده را انتظار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال «آزادی» از چند جوان مذهبی سمنانی تشکیل می‌شد، جوانان ورزشکاری که سال‌ها در یک تیم همبازی بودند، اما وقتی شیپور جنگ تحمیلی را شنیدند، تمام بازیکنان لباس رزم پوشیدند و این بار به جای مستطیل سبز، در میدان جنگ به مصاف دشمن رفتند و ۱۲ نفرشان در عملیات والفجر سه، والفجر هشت، کربلای پنج و چند عملیات دیگر حضور داشتند و سرانجام به شهادت رسیدند.

تیم فوتبالی که ۱۲ نفر از بازیکنان آن به درجه رفیع شهادت نایل شدند، بیشتر از آنکه یک تیم ورزشی باشد، یک تیم فرهنگی بود که زمین آن محل ساخت انسان‌های وارسته‌ای شد که آسمانی شدند و یا در حال حاضر به جایگاه بهترین‌ها دست یافتند.

شهید ابوالفضل برزویی، شهید عطاءالله صحافی، شهید ابوالقاسم اصلاحی، شهید ایرج نوروزی، شهید کیومرث نوروزی، شهید علی‌اکبر نیکو، شهید محمدرضا شمس‌الدین، شهید جلال طاهریان، شهید مجید نیکی، شهید حسن طاهریان، شهید محمدعلی احمدی و شهید محسن طاهریان، از اعضای تیم فوتبال آزادی سمنان بودند که در زمان جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل شدند.

یکی از درخواست‌های مردم سمنان و حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی در استان و امام جمعه سمنان تشکیل تیم فوتبال لیگ دسته یک به یاد «تیم فوتبال آزادی» است.

شهدای سرفراز تیم فوتبال آزادی از مناطق محروم

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بزرگداشت یاد و نام تیم فوتبال آزادی سمنان و شهدای والامقام این تیم اظهار کرد: بازیکنان تیم فوتبال آزادی سمنان که به درجه رفیع شهادت نائل شدند، همگی متعلق به مناطق محروم سمنان بودند که به منطقه سرداران معروف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی یکی از زیبایی های فوتبال را اقامه نماز توسط بازیکنان عنوان کرد و گفت: شادی بازیکنان با پرچم ایران پس از پیروزی در مسابقات یا استفاده از تصویر شهدا بر روی پیراهن بازیکنان یکی از بهترین روش‌های تبلیغ ارزش های والای اسلامی و اخلاقی است.

تیم فوتبال آزادی سمنان احیا می‌شود؟

امام جمعه سمنان در دیدار با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر توجه به پیوست‌های فرهنگی در رشته فوتبال گفت: تلاش، انسجام و هماهنگی بازیکنان یک تیم فوتبال برای دستیابی به هدف مشترک، امری مثال زدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی استعدادیابی در نقاط مختلف کشور را ضرورت قهرمان‌پروری دانست و افزود: شناسایی استعدادهای درخشان در رشته فوتبال زمینه حضور چهره های جدید در تیم‌های فوتبال را فراهم می‌کند.

کسب امتیاز تیم‌داری سمنان در لیگ دسته یک فوتبال در دست پیگیری است

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: کسب امتیاز تیم لیگ دسته یک فوتبال از این فدراسیون ورزشی در دست پیگیری و در حال انجام است.

سیدمحمدتقی علوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین زیرساخت‌ها از جمله مکانی برای اسکان بازیکنان، فضای تمرین، تامین حقوق و مزایا همپا با گرفتن امتیاز تیم‌داری باید پیگیری شود.

تیم فوتبال آزادی سمنان احیا می‌شود؟

وی با اشاره به هزینه بالای تیم‌داری در شرایط کنونی، ادامه داد: پای کار بودن شرکت‌های خصوصی و خصولتی به عنوان حامی مالی برای تیم‌داری ضروری است.

به گفته وی، نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی هر یک تامین و توسعه زیرساخت و فضای ورزشی قهرمانی در حوزه انتخابیه خود را دنبال می‌کنند.

برای تیم‌داری در لیگ دسته یک فوتبال ابتدا زیرساخت باشگاه‌داری نیاز است

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان بیان کرد: برگزاری نشست با حضور متولیان صنعت این استان برای رایزنی با فعالان بخش خصوصی و خصولتی به منظور تامین حامی مالی تیم فوتبال لیگ دسته یک در اوایل تیر ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شد.

وی اظهار کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان سمنان به منظور نشاط ‌افزایی پیگیر کسب امتیاز و تشکیل تیم دسته یک فوتبال با تکیه بر تجربه‌های گذشته و برنامه‌ریزی‌ هدفمند، کارشناسی و عملیاتی است.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان تاکید کرد: مهیاسازی و تقویت زیرساخت باشگاه‌داری برای تیم‌داری فوتبال در لیگ دسته یک پیش‌نیاز است و باید برای تامین حامی مالی و باشگاه‌ها دارای بخش خصوصی و یا خصولتی پای کار بیایند.

تیم فوتبال آزادی سمنان احیا می‌شود؟

وعده تاج در پیگیری تیم‌داری سمنان در لیگ فوتبال

رییس فدراسیون فوتبال در سفر به استان سمنان در شهریور ۱۴۰۳ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان، معرفی بازیکنان این تیم در سطوح ملی را ضروری دانست و از برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای این موضوع خبر داد.

تاج خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان استان سمنان از تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های فوتبال استان شد و افزود: تلاش می‌شود سمنان تیمی در لیگ دسته ۲ یا سه داشته باشد.

تیم های فوتبال خریدنی نیستند

وی تاکید کرد: تیم‌های فوتبال خریدنی نیستند، اگر مولفه‌های تشکیل تیم فوتبال گام به گام شکل‌بگیرد، بدون شک تیم موفق خواهد بود و خرید تیم به عنوان نظر کارشناسی چاره‌کار نیست، سهم استان سمنان در تیم ملی پابرجاست و این موضوع جای امیدواری دارد.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نبود کارخانه‌های بزرگ صنعتی برای حمایت، از جمله عوامل موثر در فقدان حضور نماینده ای از استان سمنان و نداشتن تیم لیگ‌برتری است.

تاج با اشاره به نقش تیم‌های فوتبال در توسعه ابراز کرد: در جهان این تیم‌ها هستند که کارخانه‌داری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و توسعه‌بخش هستند.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: هیات فوتبال استان سمنان جزو هیات فوتبالی‌های برتر کشور است.

تیم فوتبال آزادی سمنان احیا می‌شود؟

داشته‌های صنعتی و معدنی سمنان اهرم نشاط افزایی و تیم‌داری

به گزارش ایرنا، بی‌توجهی و بی‌میلی صنایع استان سمنان در حمایت مالی از ورزش قهرمانی سبب گلایه فعالان عرصه ورزش شده است، چرا که انتظار دارند بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی فعال استان نسبت به مسوولیت اجتماعی خود در قبال ورزش قهرمانی که ابزار تبلیغاتی قدرتمند نیز محسوب می‌شود، حرفه‌ای عمل کنند.

استان سمنان با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و معدنی و اشتغالزایی برای ۵۵ هزار نفر به عنوان گلوگاه اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود، اما پیوند منطقی و معنادار ورزش حرفه‌ای و صنعت با گذشته سبقه طولانی در تولید، در آن رقم نخورده و ریشه های محکمی ندارد و هنوز صنعت نتوانسته به مطالبات ورزش حرفه ای این خطه به درستی پاسخ دهد.

طبق آمارها، بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش‌ها، پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربعی استان سمنان به گونه ای است که از معادن این استان سالانه نزدیک به ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود و سهم استان سمنان از ۷۲ ماده معدنی شناسایی شده در کشور، ۴۲ نوع ماده معدنی است.

۲۰ درصد از معادن کشور سهم سمنان است و استان با داشتن ۶۲۶ معدن، از نظر تعداد معادن رتبه پنجم و در شاخص استخراج رتبه ۶ کشور را دارد.

استان سمنان علاوه بر بخش معدنی در بخش صنعتی نیز قطب کشور محسوب می شود و نزدیک به یک‌هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی شامل بزرگ، متوسط و کوچک در استان فعال است که ۲۰ درصد صنایع متوسط به بالا هستند و به عنوان نمونه کشوری در بخش صادرات معرفی شده‌اند، اما نقش مهمی در حمایت از ورزش قهرمانی استان سمنان ایفا نمی‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha