ساخت سریال تیم فوتبال آزادی تا نگارش ۱۲ رمان از زندگی شهدای سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - پیگیری ساخت سریال مربوط به شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان، آماده‌سازی سرود و شعر آیینی، برگزاری اجلاسه شهدا در ۶ شهرستان، توجه به فضاسازی شهری، و نگارش ۱۲ رمان از زندگی شهدا، از جمله موارد مطرح شده در شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمنان به عنوان یکی از استان‌های سرآمد دوران دفاع مقدس و جزو سه استان دارای بیشترین تعداد شهدا به نسبت جمعیت برای پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی، اکنون نیز به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی دشمنان وارد میدان شده است و برگزاری هشت اجلاسیه در هشت شهرستان برنامه‌ریزی شد تا در نهایت، هشت اجلاسیه به دومین کنگره سه هزار شهید در بهار سال ۱۴۰۴ مزین شود.

ساخت سریال تیم فوتبال آزادی تا نگارش ۱۲ رمان از زندگی شهدای سمنان + فیلم

برگزاری اجلاسیه شهدا در هر شهرستان استان سمنان در واقع اقدامی برای معرفی شهدای هر شهرستان به نسل امروز آن شهرستان است که در نهایت تمامی مردم استان سمنان و دیگر استان‌ها در نقاط مختلف کشور در «کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان» با تمامی شهدا و خط مشی و سیره این بزرگواران همیشه‌جاودان بیش از پیش آشنا شوند.

یکی از اهداف این اجلاسیه ها این است که تا راه بر توطئه دشمنان سد شود و بر همین اساس هشتمین نشست شورای سیاستگذاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان روز شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

ساخت سریال تیم فوتبال آزادی تا نگارش ۱۲ رمان از زندگی شهدای سمنان + فیلم

ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان گفت: رشادت ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی افزود: رساندن پیام شهدا و رزمندگان، فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل بعدی، شرح بارز روایت امیرالمومنین(ع) در این زمینه است.

وی با تاکید بر آشناسازی نسل جوان با فرهنگ شهدا، ادامه داد: از تجربیات موفق و ارزنده کنگره های بزرگداشت شهدا در کشور برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان استفاده شود.

وی اضافه کرد: از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی و دانش آموزان در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان نباید غافل بود.

امام جمعه سمنان تاکید کرد: فضاسازی مطلوب شهری ویژه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان از دیگر مواردی است که باید به طور ویژه به آن پرداخت.

ساخت سریال تیم فوتبال آزادی تا نگارش ۱۲ رمان از زندگی شهدای سمنان + فیلم

برنامه‌ریزی برای نگارش ۱۲ رمان فاخر از زندگی شهدای سمنان

استاندار سمنان گفت: با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری کنگره، باید هرچه سریعتر وارد مرحله عملیاتی، فضاسازی و اجرا در حوزه های مختلف گنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان شد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: کمیته ورزش و جوانان ستاد کنگره سرود شهدای ورزشکار را آماده و کمیته علمی فناوری و پژوهشی نیز بیش از ۵۰ مسابقه و برنامه پژوهشی و علمی با محور ایثار و شهادت برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: یادواره شهدای خانگی و تجلیل از دختران شهدای استان توسط کمیته بانوان ستاد انجام شد و ایجاد گروه و کانال‌های مجازی ویژه شهدا برای تولید محتوا روزانه و بارگذاری وصیت نامه‌ها از دیگر اقدامات است.

به گفته وی، تهیه سرود فاخر شهدای استان و نگارش ۱۲ رُمان فاخر از شهدای استان نیز از دیگر مواردی است که توسط کمیته فرهنگ و هنر کنگره در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه پخش وصیت نامه به صورت زیرنویس و اجرای برنامه رادیونما با محوریت شهدای استان، از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته سمعی و بصری ستاد کنگره در حال انجام است، گفت: نامگذاری معابر و بلوارها و همچنین تمثال و سردیس های شهدا در داخل شهرها و معابر نیز به طور ویژه در دست اقدام قرار دارد.

ساخت سریال تیم فوتبال آزادی تا نگارش ۱۲ رمان از زندگی شهدای سمنان + فیلم

برگزاری اجلاسه شهدا در ۶ شهرستان سمنان

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود در مهر برگزار و در آینده نیز اجلاسیه بزرگداشت شهدای شهرستان‌های دامغان و سمنان در ادامه مسیر تا قبل از برگزاری کنگره در استان انجام خواهد شد.‌

سردار منصور شوقانی در این آیین افزود: تدوین و تهیه سرود محلی و استانی ویژه کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان با یک شعر آیینی در حال آماده سازی است.

وی اضافه کرد: تمرکز با راهبری و راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین مطیعی و استاندار سمنان، بر روی ساخت سریال تیم فوتبال شهدای آزادی سمنان در قالب ۵۴۵ دقیقه و همچنین تولید یک فیلم سینمایی است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: شکست مفتضحانه رژیم غاصب صهیونیستی در پاسخ به جمهوری اسلامی ایران را به همه مسوولان و پاسداران حریم ولایت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

پیگیری ساخت سریال از تیم فوتبال آزادی سمنان

سرهنگ عباس مطهری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان گفت: تولید سریال مربوط به تیم فوتبال آزادی و هفت فیلم کوتاه فاخر در حوزه شهدای این استان در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال «آزادی» از چند جوان مذهبی سمنانی تشکیل می‌شد، جوانان ورزشکاری که سال‌ها در یک تیم همبازی بودند، اما وقتی شیپور جنگ تحمیلی را شنیدند، تمام بازیکنان لباس رزم پوشیدند و این بار به جای مستطیل سبز، در میدان جنگ به مصاف دشمن رفتند و ۱۲ نفرشان در عملیات والفجر سه، والفجر هشت، کربلای پنج و چند عملیات دیگر حضور داشتند و سرانجام به شهادت رسیدند.

تیم فوتبالی که ۱۲ نفر از بازیکنان آن به درجه رفیع شهادت نایل شدند، بیشتر از آنکه یک تیم ورزشی باشد، یک تیم فرهنگی بود که زمین آن محل ساخت انسان‌های وارسته‌ای شد که آسمانی شدند و یا در حال حاضر به جایگاه بهترین‌ها دست یافتند.

شهید ابوالفضل برزویی، شهید عطاءالله صحافی، شهید ابوالقاسم اصلاحی، شهید ایرج نوروزی، شهید کیومرث نوروزی، شهید علی‌اکبر نیکو، شهید محمدرضا شمس‌الدین، شهید جلال طاهریان، شهید مجید نیکی، شهید حسن طاهریان، شهید محمدعلی احمدی و شهید محسن طاهریان، از اعضای تیم فوتبال آزادی سمنان بودند که در زمان جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل شدند.

سردار مطهری در این آیین افزود: تولید محتوایی ویژه کنگره شهدا، با عنوان کنکوری‌ها توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام و در فضای مجازی استان بازنشر شد که تاکنون بالغ بر ۸۰ هزار بیننده داشته است.

ساخت سریال تیم فوتبال آزادی تا نگارش ۱۲ رمان از زندگی شهدای سمنان + فیلم

وی ادامه داد: امروز در شرایط جنگ ترکیبی قرار داریم، بنابراین باید کنگره به گونه‌ای برگزار شود تا با نسل جوان عجین شود.

وی اضافه کرد: نقش آفرینی نوجوانان و جوانان، دختران و پسران، تمامی افراد جامعه به خصوص نسل آینده ساز کشور در برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان باید پر رنگ باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان تاکید کرد: برای ثبت و حفظ نقش آفرینی‌های شهدای دوران دفاع مقدس و دستگاه‌های اجرایی استان بیش از پیش تلاش شود.

سابقه درخشان سمنان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوران هشت ساله دفاع مقدس برگ افتخاری در دفتر غیرت و مردانگی ایرانیان رقم زد، مردم استان سمنان با اعزام تعداد قابل توجه رزمندگان به این نبرد، جزو سه استان برتر در تقدیم بیشترین تعداد شهید در کشور است؛ مدالی که از هر رنگی بالاتر و آرمانی جاودان را یادآور است.

رزمندگان سلحشور و دلیر ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ عملیات محدود نیمه‌گسترده و گسترده انجام دادند و با مدیریت تحسین‌برانگیز نظامی و پرورش قوای رزمی توانستند با قاطعیت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

نیروهای اعزامی از استان سمنان نیز در ۵۵ عملیات شامل ۲۴ عملیات توسط سپاه و بسیج، ۱۱ عملیات توسط لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش و ۲۰ عملیات توسط جهادسازندگی، شرکت و نقش فعال و اثرگذاری را ایفا کردند.

جمعیت استان سمنان در سال ۱۳۵۵ حدود ۲۸۹ هزار و ۴۶۰ نفر و کمتر از یک درصد از جمعیت کشور بود که با توجه به جمعیت آن زمان استان، تقدیم سه هزار شهید بیانگر این مدعاست که مردم این خطه تمام‌قد برای دفاع از انقلاب در صحنه حضور داشتند.

جنگ تحمیلی در دهه ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ اتفاق افتاد و اگر ملاک محاسبه جمعیت کل کشور و استان سمنان را در سال ۱۳۶۵ قرار دهیم، می‌توان گفت جمعیت کل کشور در سال ۶۵ حدود ۴۹ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر و جمعیت استان سمنان نیز در آن سال ۴۱۷ هزار ۳۵ نفر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha