مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای حمایت از استعدادهای برتر کشور است

تهران- ایرنا - معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه کنکوری این شورا را در راستای حمایت از استعدادهای برتر در سراسر کشور دانست و گفت: این مصوبه دو هدف کیفیت بخشی به مسئله آموزش و نزدیک شدن به عدالت آموزشی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید مقداد حسینی افزود: بحث آزمون‌های نهایی و تاثیر آنها در کنکور در راستای عدالت آموزشی است.

وی ادامه داد: اگر برای تحقق عدالت آموزشی مسئله آموزش را به آزمون سراسری گره بزنیم، سخت می‌توانیم همه ساحت‌های تربیتی را برای دانش‌آموزان محقق کنیم و همه محتواهای آموزشی را دارای اولویت شماریم.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه یکی از راهکاری های اصلی اجرای عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام آموزش کشور را اجرای مناسب مصوبه کنکوری این شورا دانست و وظیفه آموزش و پرورش را در این بخش بسیار مهم خواند.

حسینی تاکید کرد: اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به معنای تمرکز بر دروس خاص نیست، اتفاقا در این مصوبه تمرکز بر کتب درسی است نه فقط روش تست‌زنی و تکنیک و برخورداری از هزینه بالای کلاس‌های آمادگی کنکور.

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای حمایت از استعدادهای برتر کشور است

باید مقابل شبهه گران مصوبه جدید کنکوری ایستاد

سخنگوی ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر دانش‌آموزانی از روستاها و مناطق محروم کشور هم می‌توانند با تسلط بر کتب درسی و تمرکز بر آزمون‌های نهایی خود به دانشگاه‌های برتر راه یابند و این به نوعی یکی از راه‌های حمایت از استعدادهای برتر در کشور است.

وی تاکیدکرد: همچنین باید جلوی استرس‌ها و فشارهایی که توسط افرادی از روی ناآگاهی یا غرض‌ورزی سعی می کنند در ذهن خانواده‌ها شبهه ایجاد کنند که تخلف و تقلب صورت می گیرد گرفته شود.

حسینی درعین حال ادامه داد: اما باید بدانیم این‌طور نیست که رسیدن به این هدف کار یک شخص و یک مجموعه باشد بلکه کار کل کشور است، کل کشور باید با توجه، تمرکز و همدلی کمک کنند. از سازمان سنجش تا وزارت آموزش و پرورش تا شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس و دولت همه باید در اجرای صحیح مصوبه کنکوری جدید کمک کنند.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بازدید خود از نحوه برگزاری امتحانات نهایی مدارس یکی از استان های کشور گفت: امتحانات در نهایت صحت و سلامت در حال برگزاری است و امیدواریم در همه جای کشور امتحانات نهایی همین‌گونه انجام شود تا همه دانش‌آموزان بتوانند استعدادهای خود را با اجرای این مصوبه کنکوری عدالت محور شکوفا کنند و آینده‌ساز کشور باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha