بدهی تامین اجتماعی به سیستم بانکی در دولت سیزدهم تسویه شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تسویه بدهی این سازمان به سیستم بانکی یکی از این اقدامات بود.

به گزارش ایرنا، یونس دباغ صادقی پور روز پنجشنبه در سلسله نشست‌های خبری تبیین اقدامات دولت سیزدهم در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: در سال اول آغاز فعالیت این دولت یک میلیون و ۶۰ هزار میلیارد ریال بدهی این سازمان به بانکی تسویه شد که بی سابقه بود.
وی همچنین با بیان اینکه ۵۸ درصد مردم آذربایجان شرقی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی در ۲ حوزه بیمه‌ای و درمان و با ۶ شعبه در تبریز و ۲۲ شعبه در شهرستان‌های استان به اعضای زیر پوشش خود ارائه خدمات می‌کند.
وی ادامه داد: در حوزه درمان ۲ بیمارستان بزرگ در تبریز و ۱۵ پلی کلینیک در شهرستان‌ها فعال هستند.
دباغ صادقی پور به طرح‌های تحولی این سازمان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در سه حوزه کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان و مستمری بگیران در دست انجام است.
وی افزود: در حوزه کارفرمایان، دوشنبه‌های با تولید را راه‌اندازی کردیم که با حضور مستقیم در کارخانه‌ها، ضمن رفع مشکلات بیمه‌ای، تسهیلگری را در دستور کار قرار داده‌ایم.
دباغ صادقی پور افزود: در حوزه بیمه شدگان نیز، بیمه هوشمند را از بهمن ۱۴۰۲ فعال کرده‌ایم و حق بیمه‌ها از این طریق دریافت می‌شود ضمن اینکه عنوان شغلی و مبلغ بیمه نیز از طریق پیامک به بیمه شدگان ارسال می‌شود.
وی به بیمه قالی‌بافی نیز در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این بیمه که مشمول کمک دولت است هفت درصد از سوی قالیباف و ۲۰ درصد نیز از طرف دولت حمایت می‌شود و در حال حاضر ۴۵ هزار نفر تحت این عنوان بیمه هستند.

تسویه بدهی تامین اجتماعی به سیستم بانکی در دولت سیزدهم انجام شد

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در دولت سیزدهم
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مستمری مددجویان زیرپوشش این کمیته یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم بود، گفت: چون شخص رئیس جمهور خودشان دغدغه محرومان را داشتند این افزایش صورت گرفت.
غلامعلی ملا مهدی ادامه داد: قدم‌های بزرگی با هدف رفع محرومیت برداشته شد و مددجویانی تا قبل از روی کار آمدن دولت کمتر از ۱۵۰ هزار تومان دریافتی داشتند.
وی اظهارات خود را نه حمایت از دولت بلکه حمایت از حقیقت عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم حمایت‌های خوبی در زمینه‌های اشتغال زایی و مسکن مددجویان کمیته امداد انجام داد به طوری که در زمینه توانمندسازی میزان تحصیلات پرداختی از سه میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید.
ملا مهدی افزود: امسال نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال به این حوزه اختصاص داده شده که از برکات دولت سیزدهم است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه اکنون ۷۶ هزار خانوار شامل ۱۳۲ هزار نفر زیرپوشش این کمیته بوده و از خدمات آن بهره‌مند هستند، گفت: سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان پرداخت شده در حالی که درآمد این نهاد ۴۳۰ میلیارد ریال بوده است.
ملا مهدی ادامه داد: ریالی از درآمدهای آذربایجان شرقی به خارج از استان نرفته و همه درآمدها در داخل هزینه شده است.
وی به فعالیت ۳۱۹ مرکز نیکوکاری نیز در استان اشاره کرد و گفت : حمایت‌های مراکز سه برابر حمایت‌های کمیته امداد از نیازمندان است.
ملا مهدی همچنین به عملکرد این نهاد در حوزه مسکن سازی برای نیازمندان گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی ساخته و به نیازمندان تحویل شد که همه این اقدامات با حمایت‌های دولت صورت گرفت.

تسویه بدهی تامین اجتماعی به سیستم بانکی در دولت سیزدهم انجام شد

تخصیص یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار به آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از تخصیص یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به این سازمان در دولت سیزدهم خبر داد.
علی مشایخی افزود: این رقم تخصیصی در تاریخ تاسیس این سازمان بی‌سابقه بوده که تاکنون یک سوم آن جذب شده است.
وی با بیان اینکه ۲۴ مرکز دولتی در آذربایجان شرقی در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای فعال هستند، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شعبه‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های کم برخوردار چاراویماق، هوراند و خداآفرین تاسیس شد که اقدام مهمی بود.
مشایخی گفت: ۸۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نیز در استان فعال است که تاکنون ۵.۷ میلیون نفر ساعت آموزش از سوی مراکز دولتی و ۱۳ میلیون نفر ساعت از سوی بخش خصوصی ارائه شده است.
وی به برنامه‌های ساماندهی این نهاد نیز اشاره و اظهار کرد: این برنامه‌ها در ۲ حوزه آموزش و سنجش در حال ساماندهی هستند و در ۲ ماه امسال ۲۴ هزار نفر در مرکز سنجش فنی و حرفه‌ای تایید صلاحیت شدند.
وی همچنین به رویکرد استعدادیابی و نوبت پروری در این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس اجرای همین سیاست از تیم ملی ۱۳ نفری نخبگان مهارتی که برای مسابقات لیون فرانسه اعزام شدند سه نفر از تبریز هستند.
مشایخی اضافه کرد: طبقه‌بندی مشاغل نیز از مطالبات آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از بنگاه‌های اقتصادی است و کارگرانی که دارای مهارت خاص هستند و طبقه‌بندی شده‌اند باید حقوق مزایای آن را دریافت کنند.

بدهی تامین اجتماعی به سیستم بانکی در دولت سیزدهم تسویه شد

برای چهار هزار و ۱۱۵ نفر شغل از طریق بهزیستی در آذربایجان شرقی ایجاد شده است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که شامل ۵.۷۸ درصد سهم کشور است.

فرگل صحاف اظهار کرد: تعداد مستمری بگیران استان ۹۹‌ هزار و ۳۹۸ نفر است که در سال گذشته بر اساس مصوبه هئیت وزیران مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یارانه واریزی به مراکز غیردولتی در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است، افزود: یکهزار و ۳۰۸ دانشجو و ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان زیرپوشش بهزیستی هستند.

صحاف با بیان اینکه تعداد پشت نوبت نزدیک به صفر است، گفت: تعداد ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی و ۶۵۶ مرکز روزانه و شبانه با ۳۶ هزار و ۴۷۴ خدمت گیرنده در استان فعال است.

وی ادامه داد: ۸۸ هزار و ۷۴۶ معلول در استان زیرپوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

صحاف افزود: برای چهار هزار و ۱۱۵ مددجو، شغل از طریق بهزیستی در استان ایجاد شده است و ۶۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادان با ۲۶ هزار و ۲۶۰ خدمت گیرنده در استان مشغول ارائه خدمت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha