۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 2506
کد خبر: 85501280
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس فدراسیون جهانی کوراش: امیدوارم المپیکی شویم؛ ایران میزبان خوبی است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون جهانی کوراش، گفت: برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تهران اتفاق خوبی است و قطعا ایران میزبانی ایده‌آلی از این رویداد خواهد داشت.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، نشست خبری حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش در هتل المپیک تهران برگزار شد. امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو ایران، محمدرضا نصیری‌نژاد دبیرکل فدراسیون جهانی کوراش و کومیل روزیوف رئیس کنفدراسیون کوراش آسیا از دیگر حاضرین این نشست بودند.

در ابتدای نشست، حیدر فرمان گفت: خوشحالم سیزدهمین دوره مسابقات آسیایی کوراش را در تهران برگزار خواهیم کرد و مطمئنم یکی از بهترین مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود. باعث افتخار بود که با وزیر ورزش ایران دیدار داشتیم. جلسه خوبی بود و متوجه شدم فدراسیون ووشو ایران و وزارت ورزش از یکدیگر رضایت دارند.

وی گفت: حدود ۲۰ کشور در مسابقات آسیایی کوراش حضور دارند. داوران بین‌المللی این مسابقات را قضاوت می‌کنند و قطعا مسابقات سطح بالایی را شاهد خواهیم بود.

فرمان در پاسخ به این سوال که آیا امیدی برای المپیکی شدن کوراش وجود دارد؟ گفت: اینکه کوراش به المپیک برسد رویای ما است و برای آن برنامه‌ریزی داریم. برای المپیکی شدن هم تلاش می‌کنیم اما همان‌طور که گفتم کار بزرگی است و باید دولت‌ها هم در آن ورود کنند. امیدوارم مرحله به مرحله پیش برویم و به هدف و آرزوی خودمان برسیم.

وی درباره مبارزه فدراسیون جهانی کوراش با دوپینگ، بیان کرد: برای ما بحث دوپینگ بسیار مهم است چون ما عضو وادا هستیم. خوشحال هستیم در زمان‌های علمی و دقیق تست‌های لازم گرفته شد تا هیچ ورزشکاری نتواند روح ورزش را که پهلوانی است زیر سئوال ببرد.

رئیس فدراسیون جهانی کوراش: امیدوارم المپیکی شویم؛ ایران میزبان خوبی است

فرمان در خصوص میزبانی احتمالی ایران از مسابقات جهانی کوراش، توضیح داد: ایران یکی از کشورهای پیش‌رو در کوراش جهان است. شلوغ کاری نمی‌کنم اما واقعا ورزش ایران شاید حتی فراتر از آسیا باشد. ایران قطعا می تواند میزبان مسابقات جهانی هم باشد.

در ادامه، امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو ایران که کوراش را تحت پوشش دارد، گفت: اکنون فدراسیون ووشو میزبان سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا است و این اتفاق بعد از موفقیت ورزشکاران ما در مسابقات مختلف بین‌المللی، بسیار مهم است. این دومین رویداد بین‌المللی است که امسال میزبان آن هستیم و باید از وزارت ورزش و جوانان تشکر کنم که در انجام این میزبانی به ما کمک کرد.

وی ادامه داد: ه‌چنین فدراسیون‌های جهانی و آسیایی کمک کردند تا با یک شکل منحصر به فرد این مسابقات را برگزار کنیم. خوشحال هستیم که دختران ما در یک رویداد بین‌المللی به میزبانی ایران رقابت می‌کنند. امیدواریم ملی‌پوشان آقایان ما هم نتایج خوبی کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون ایران برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی ووشو چقدر شانس دارد؟ بیان کرد: شرایط میزبانی مسابقات رزمی خاص است. این میزبانی تجربه اول ما است و امیدواریم که میزبان یک رویداد قهرمانی آسیا یا جهانی در ووشو هم باشیم. ما میزبان مسابقات بین‌المللی مثل جام پارس بوده‌ایم، اما سعی می‌کنیم در ووشو هم چنین میزبانی را کسب کنیم.

گفتنی است، رقابت‌های کوراش قهرمانی آسیا از فردا شنبه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی تهران آغاز خواهد شد.این مسابقات در دو بخش زنان و مردان و به صورت مجزا برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha