۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85501409
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حامیان فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در ژاپن تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- معترضان به رژیم صهیونیستی در ژاپن روز جمعه مقابل سفارت تل آویو در توکیو تظاهرات کرده و در حمایت از فلسطین خواهان آتش‌بس فوری و توقف نسل‌کشی و کشتار در نوار غزه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، معترضان شعار می‌دادند: «کودکان را نکشید»، «کشتار را متوقف کنید» و «نسل‌کشی را متوقف کنید.»

معترضان ضمن تاکید بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه خواستار توقف بمباران رفح و تحریم رژیم صهیونیستی شدند.

آنها همچنین و دولت و چهار شرکت ژاپنی درخواست کردند که خرید پهپادهای مسلح از رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

علاوه بر این، معترضان بر بایکوت نمایشگاه بین‌المللی هوافضای توکیو که قرار است شرکت‌های نظامی اسرائیلی نیز در آن حضور داشته باشند، تاکید کردند.

خیابان محل سفارت اسرائیل در توکیو در حین برگزاری این تظاهرات بسته شد و شمار زیادی از نیروهای پلیس در محل تظاهرات حضور داشتند. معترضان، پلیس را به حمایت از «دولت کشتار» (رژیم صهیونیستی) و بازداشت معترضان مسالمت‌جو متهم کردند.

ژاپن در تازه‌ترین موضع‌گیری خود در قبال تحولات غزه از طرح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکرات آتش‌بس در غزه حمایت کرد.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن دوشنبه گفت: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از فرصت استفاده کرده و برای آزادی اسرای (اسرائیلی) و دستیابی به آتش‌بس دائمی تلاش کنند.

در پی جنایت‌های جنگی هولناک نظامیان صهیونیست علیه نوار غزه، جهانیان در حمایت از نیروهای مقاومت و ساکنان نواره غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی، هر روز در شهرها و کشورهای مختلف دست به تظاهرات زده و ضمن برافراشتن پرچم فلسطین با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی می‌کنند و از جامعه بین‌الملل می‌خواهند که سکوت خود را در مقابل این جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها بشکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha