۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85501610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: فرهنگ کمک به احیای معتادان در جامعه تقویت شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم ایجاد و تقویت فرهنگ کمک به معتادان و احیای آنها در جامعه و میان خیرین با کمک رسانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در سنندج با بیان اینکه معتاد قربانی است، اظهار کرد: فضای موجود و عملکرد رسانه‌ها به گونه‌ای بوده که مردم از معتادان فراری باشند، در حالیکه باید همه از جمله خیرین برای احیای این افراد کمک کنند.

وی خواستار کمک رسانه و برگزاری همایش‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین و مردم برای کمک به بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه و ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع شد.

استاندار کردستان یادآور شد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق شد و این مهم نیازمند فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت در جامعه است.

زارعی کوشا بر لزوم راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در شهرهای قروه و سقز تاکید کرد و ادامه داد: برخی از نقاط استان بیش از حد معمول آلوده به مواد مخدر است که باید به صورت ویژه برای آن نقاط برنامه ریزی کرد.

وی یادآور شد: سال گدشته ۱۰ درصد تسهیلات اشتعال به بحث رفع آسیب‌های اجتماعی برای جامعه هدف و ۱۰ درصد تسهیلات بخش مشاغل خانگی نیز خانواده‌های آسیب دیده از آسیب های اجتماعی اختصاص یافت.

استاندار کردستان شاخص استان را به لحاظ آلودگی به مواد مخدر نسبت به کشور و استان های همجوار پایین اعلام کرد و گفت: عملکرد کمیته های زیرمجموعه این شورا باید هدفمند و در شهرستان ها نیز با جدیت دنبال شود.

شناسایی سمن‌های دغدغه‌مند مقابله با مواد مخدر در دستور کار است

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان هم اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، شاهد تلاش دستگاه ها هستیم اما تا زمانیکه یک برنامه قاطع، جامع و فوری در بحث مبارزه با مواد مخدر نداشته باشیم، هیچگاه به هدف غایی نخواهیم رسید.

مهدی رمضانی با بیان اینکه چرخه معیوبی در بحث مقابله به جهت توزیع گسترده مواد مخدر وجود دارد، افزود: در حوزه مشارکت های مردمی هم در صدد اصلاح ساختار و شناسایی خیرین واقعی و سمن‌های پای کار هستیم تا مجمعی ایجاد و به نهادهای دولتی کمک شود.

وی بر لزوم برجیده شدن مظاهر مواد مخدر از کف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید معتادان متجاهر از کف جامعه جمع آوری و روی درمان آنان در کمپ ها تمرکز داشت.

ضرورت ایجاد مجتمع‌های بزرگ حرفه‌آموزی و اشتغال برای معتادان بهبودیافته

مدیرکل زندان‌های کردستان هم در این نشست با بیان اینکه ایجاد مراکز ماده ۱۶ جزیره ای و کم اثر است، بر لزوم ایجاد مجتمع های بزرگ حرفه آموزی و اشتغالزا تاکید کرد.

مجتبی محمدی به افزایش ورودی معتادان مجرم در زندان های استان اشاره و اضافه کرد: نیاز است برای ایجاد اشتغال معتادان بهبودیافته، بانک ها همکاری لازم را در بحث پرداخت تسهیلات داشته باشند.

حسین رسولی مدیرکل بهزیستی کردستان هم گفت: مراکز ماده ۱۶ استان، ۴۷ میلیارد ریال از بهزیستی طلب دارند که امیدواریم این رقم زودتر با کمک شورای هماهنگی مواد مخدر پرداخت شود.

رئیس کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان هم گفت: طی چند ماه گذشته ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز درمان سومصرف مواد مخدر در استان انجام شد.

دکتر اسعد فتحی پور ادامه داد: در بحث حمایت مادی، مادران باردار ناشی از اختلالات سومصرف مواد مخدر، به مراکز درمانی دولتی ارجاع و رایگان مورد درمان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha