برنامه های اولویت دارِ وزارت علوم تا پایان دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- وزیر علوم تحقیقات و فناوری از سه برنامه اولویت‌دار این وزارت‌خانه تا پایان دولت سیزدهم رونمایی کرد.

«محمدعلی زلفی‌گل» در گفت‌وگو با خبرنگار دولت ایرنا درباره برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران پس از شهادت آیت الله رئیسی تا آغاز دولت چهاردهم اظهار کرد: ما از قبل یک سری اولویت‌هایی را برای وزارت علوم تعیین کرده بودیم که تمام انرژی خودمان را در این مدت صرف عمل کردن به این اولویت‌ها کردیم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به مدت باقی‌مانده از دولت سیزدهم، بین اولویت‌های تعیین شده، اجرای برنامه‌هایی که در اولویت نخست هستند را در دستور کار داریم؛ سپس این برنامه‌های با اهمیت بالاتر را انتخاب کرده و آن دسته از اقداماتی که بخش زیادی از آنها انجام شده و در کمترین زمان می‌توان به نتیجه نهایی رساند را عملی خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره مصادیق برنامه‌های با اولویت نخست بیان کرد: به عنوان مثال آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده‌ایم؛ پیگیری می‌کنیم تا تصویب شود یا برخی دستورالعمل‌هایی که پژوهش‌های مربوطه انجام شده را ابلاغ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع پذیرش دانشجوی بورسیه صنعت، موردی بود که برای جذب نخبگان و امیدآفرینی برای داوطلبانی که رتبه‌های برتر هستند طراحی شده که سعی می‌کنیم این برنامه را در سال جاری عملیاتی کنیم.

زلفی‌گل درباره توصیه‌اش به دولت چهاردم تصریح کرد: توصیه‌ام این است که تلاش کنیم تا منافع ملی را به هر مسأله دیگری ترجیح دهیم.

مشکل تأمین اعتبار برای استخدام اعضای هیأت علمی نداریم/ دانشگاه های کم دانشجو ادغام می شوند

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره استخدام اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توافقی که با سازمان های اداری و استخدامی و نیز برنامه و بودجه داشتیم، توافق‌نامه «دو امضائه» این دو سازمان به امضا رساندند که بر اساس آن ظرفیت‌هایی که برای استخدام معرفی می‌کنیم، دیگر برای تأمین اعتبار با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وزیر علوم در خصوص تجمیع دانشگاه‌ها گفت: طرح آمایش سرزمین را مرحله به مرحله به پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم از این به بعد توسعه بر اساس نیاز باشد و هر رشته‌ای که قرار است تأسیس شود، پیوست اشتغال داشته باشد و دانشگاه‌هایی هم که دانشجو کم دارند یا ظرفیتشان کاهش پیدا کرده سعی می‌کنیم یا تغییر رویکرد و اولویت‌ها بدهیم یا با برخی دانشگاه‌ها ادغامشان کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha