۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85501721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محیط زیست شهرستانهای تایباد و باخرز ساختمان اداری مستقل ندارند

تایباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: مجموعه اداری محیط زیست این ۲ شهرستان واقع در شرق خراسان رضوی که ۱۶ سال از فعالیت حفاظتی آنها در عرصه‌های طبیعی این مناطق گذشته، ساختمان اداری مستقل ندارند.

یوسف اربابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر فعالیت‌های اداری محیط زیست تایباد و باخرز در فضاهای غیر مرتبط همچون اماکن اجاره‌ای و یا در برخی از ادارات انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به رغم برخی از مشکلات حوزه مبارزه با شکار و صید غیرمجاز، نگهداری از عرصه های طبیعی باخرز نیز برعهده نیروهای محیط بانی تایباد است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای تایباد و باخرز ادامه داد: اکنون پنج شهر، ۹۵ روستا و چهار بخش از این ۲ شهرستان تحت حفاظت محیط زیست شهرستان تایباد است.

وی گفت: برای حفظ تنوع زیستی گونه های جانوری تایباد به صورت رسمی ۱۴ نیرو پیش بینی شده که اکنون فقط با سه نیرو در شهرستانهای تایباد و باخرز انجام می شود.

اربابی با اشاره به اینکه شهرستان های تایباد و باخرز چهار منطقه شکار ممنوع دارد، افزود: مناطق شکار ممنوع در تایباد و باخرز در مجموع ۱۰۸ هزار هکتار وسعت دارند که ۵۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از این عرصه مرزی است.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت بالای عرصه های طبیعی باخرز و تنوع گونه های جانوری آن، راه‌اندازی نمایندگی اداره حفاظت محیط زیست در این شهرستان نیز ضرورت دارد.

انواع «کرکس، آهو، بالابان، عقاب طلایی، دلیجه، بک، روباه و انواع خزندگان، مار، بزمجه و لاک‌پشت آسیایی» از مهمترین گونه های جانوری شهرستانهای تایباد و باخرز است.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha