۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85501724
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شمار مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در سمنان به ۱۴ مرکز افزایش یافت

سمنان ایرنا - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سمنان گفت: شمار مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در این استان در دولت سیزدهم به ۱۴ مرکز افزایش یافت.

احسان امینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت هشت مرکز مشاوره ازدواج و خانواده سال ۱۴۰۲ با اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان در استان سمنان آغاز شد و شمار مراکز به ۱۴ عدد رسید.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در سمنان سال گذشته به یکهزار و ۳۳۳ نفر خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه کردند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سمنان با اشاره به هفته ازدواج، گفت: پویش مشاوره رایگان به زوج‌های جوان در ۱۴ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در این استان انجام شد.

وی اضافه کرد: زوج‌های متقاضی دریافت مشاوره می‌توانند به اداره ورزش و جوانان شهرستان خود مراجعه کنند.

شمار مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در سمنان به ۱۴ مرکز افزایش یافت

سمنان در جایگاه پانزدهم کشور از لحاظ نرخ ازدواج

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سمنان گفت: میانگین نرخ ازدواج در این استان، همانند آمار کشوری، رو به کاهش است، اما جزو استان‌های آخر کشور نیست.

وی ادامه داد: طبق پژوهش‌های وزارت ورزش و جوانان، نرخ ازدواج در یک دوره ۱۰ ساله ( از ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰) شیب ازدواج را معیار قرار می دهد و در این بررسی، استان سمنان طبق این شاخص رتبه پانزدهم کشور را دارد.

امینیان بیان کرد: طبق پژوهش‌ها، استان سمنان در شاخص نرخ طلاق، طبق بررسی‌های شیب افزایش طلاق در یک دوره ۱۰ ساله، در رتبه شانزدهم کشور جای می‌گیرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سمنان گفت: این اداره‌کل با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حمایت از طرح‌های پژوهشی به دنبال افزایش نرخ ازدواج و کاهش طلاق است، اما بدون شک سایر دستگاه‌های مرتبط نیز باید در این راستا کمک کنند.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

۳۸ درصد جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha